تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۰۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در آستانه هفته دفاع مقدس و نیروی انتظامی؛
تجلیل از پزشکان نمونه نیروهای مسلح خوزستان
جشن تجلیل از پزشکان نمونه نیروهای مسلح خوزستان در اهواز برگزار شد.

دکتر زیلابی، رییس بهداشت و درمان نیروهای مسلح خوزستان در این مراسم که 27 شهریورماه برگزار شد،ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته ناجا، امنیت و سلامت موجود را ناشی از دلاوری‌ها و فداکاری‌های پزشکان در هشت سال دفاع مقدس خواند.

وی به نقش پر رنگ دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در هشت سال دفاع مقدس و مدیریت بخش بهداشت و درمان جنگ اشاره کرد و افزود: ما نیز فرزندان و دانش‌آموختگان همین دانشگاه هستیم و جا دارد از اساتید فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی که در جمع ما حضور دارند دکتر خدادادی، دکتر رمضانی و دکتر صاکی و سایر اساتید معزز تقدیر و تشکر به عمل آورم .

در ادامه؛ سردار پاسدار دکتر فتحیان، رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح کشور گفت: افتخار بنده حضور یک دهه در استان خوزستان است. جامعه پزشکی کارنامه بسیار درخشانی در دوران دفاع مقدس دارد و مدال افتخار این کار نیکو نیز رضایت حضرت امام خمینی(ره) و تائید چند باره مقام معظم رهبری می‌باشد. جامعه پزشکی در دفاع مقدس خوش درخشید و به وظیفه دینی، ملی و انقلابی خود عمل کرد.

فتحیان ادامه داد: هیچ گروهی از تخصص‌های مختلف در کشور به اندازه جامعه پزشکی ضرورت حضور در جبهه را نداشت و به دلیل مشکلات بسیار دوران دفاع مقدس پزشکان و پرستاران در مناطق جنگی حضور داشتند و این فرصت برای بقیه متخصصان سایر رشته‌ها فراهم نشد.

وی در ادامه با اشاره به بیمارستان‌های نظامی موجود در استان خوزستان گفت: امروزه در استان خوزستان دارای 4 بیمارستان هستیم و بخشی از بار درمانی استان توسط نیروهای مسلح برداشته می‌شود و افتخار پزشکان و متخصصان ما خدمت به مردم می‌باشد . تلاش بر این است که بیمارستان‌های ما بیمارستان‌های بیمارمحور باشند و البته با وظیفه اصلی خود فاصله بسیار داریم و اگر همان روحیه سال‌های دفاع مقدس بود نظام سلامت بهره‌مندی بیشتری از بهداری نیروهای مسلح داشت.

سردار فتحيان درباره فعاليت‌هاي كادر بهداري در هشت سال دفاع مقدس نيز خاطرنشان كرد: بهداري در طول هشت سال دفاع مقدس توانست مجروحان بسیاری را مديريت و براي درمان آن‌ها برنامه‌ريزي كند. همچنين اين مركز در نزديك‌ترين نقطه به خط مقدم بود و در بيمارستان‌هاي صحرايي‌اش توانست اعمال جراحي حساس را انجام دهد. اين نشان‌دهنده اين است كه جامعه پزشكي و پرستاري ما نقش بي‌نظيري در جنگ ايفا كرده است.

وی گفت: بیمارستان بقایی اهواز جزو بی‌بدیل‌ترین بیمارستان‌های دوران دفاع مقدس می‌باشد و مجروحان از این بیمارستان به مراکز دیگر انتقال داده می‌شدند .

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح کشور از تشکیل سازمان خیریه امدادگران عاشورا در سطح کشور و استان خوزستان خبر داد و حضور پزشکان در این امر خیر و کمک به محرومین را خواستار شد.

در پایان مراسم از پزشکان نمونه نیروهای مسلح استان با اهدا لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار