تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۷۰۵۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیام قنواتی به مناسبت روز شعر و ادب
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در پیامی به مناسبت روز شعر و ادب این روز را به همه هنرمندان و فرهیختگان تبریک گفت.

روز 27 شهریور سال 1367 روز خاموشی استاد شهریار، شهریار سخن ایران و آذربایجان است؛ شاعری که شعر ترکی "حیدربابایه سلام"اش به بیش از 90 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و از این منظر است که استاد شهریار شناخته شده‌ترین شاعر آذربایجانی در دنیا است.

به پاس گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهریار و تحکیم مودّت و دوستی بین اقوام و اقشار مختلف جامعه، روز بیست و هفتم شهریور ماه، "روز ملّی شعر و ادب ایران" نامگذاری شد.

به همین مناسبت همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،  در پیامی عنوان کرد:

شعر رستاخیز شکوهند واژه‌ها است در بیکرانه زمان که چون رودهای رها دل به زلال دریا زده‌اند باشد که برسند به آفتاب و آسمان و شاعر شکل شایسته‌ای از انسان است هم او که با اعجاز نگاهش و لرزش دست و دل و چرخش قلمش جهانی دیگرگونه می‌آفریند. آنی که در آن تفاوت هست و بی‌تفاوتی نیست. جهانی سرشار از حس زیبای عشق؛ عشق به تمام خوبی‌ها.

این روزها شعر چون فانوسی در شب طوفانی دنیا بهانه‌ای است برای ورود به دروازه‌های روشنی.انگشت اشاره هنر است که نشان می‌دهد چند موج مانده تا ساحل. چند قدم تا مدینه‌های فاضله.

فرارسیدن روز شعر و ادب را به تمامی فعالان عرصه ادب و فرهنگ تبریک عرض نموده و از خداوند متعال سربلندی و موفقیت روز افزون اهالی شعر و ادب را خواستارم.

 همایون قنواتی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار