تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۰۵۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسجدسلیمان ، تصفیه خانه فاضلاب ندارد
106سال از زمان اکتشاف نخستین چاه نفت خاورمیانه در مسجد سلیمان می گذرد اما جالب این که چنین شهری با قدمت بالایش تصفیه خانه فاضلاب ندارد.

مسجد سلیمان به عنوان نخستین شهر نفتی خاورمیانه محرومیت های بسیاری دارد اما در میان اینها نداشتن تصفیه خانه فاضلاب به معضلی جدی برای این شهر تبدیل شده است.

به گفته رییس اداره آب و فاضلاب مسجد سلیمان این شهر تاکنون اعتباری برای تصفیه خانه فاضلاب نداشته و در بحث فاضلاب آن کاری انجام نشده است.

منوچهر شریف پور گفت: طرح مطالعاتی فاضلاب مسجد سلیمان قرار است تا پایان دی انجام و از اعتبارات ملی و استانی برای اجرای آن هزنیه شود اما تاکنون ریالی برای این کار اختصاص نیافته است.

وی افزود: کانال های فاضلاب مسجد سلیمان مربوط به 60 تا 70 سال پیش است که ابتدا توسط شرکت نفت سپس شهرداری اصلاح شده اند.

شریف پور گفت: امسال از محل طرح های استانی و ملی ریالی برای این کار دریافت نشده است.

وی یادآوری کرد: از محل ماده 180 که در اختیار نمایندگان مجلس است قرار بود 20 میلیارد برای این بخش اختصاص یابد اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

شریف پور گفت: 15میلیارد ریال این رقم برای اصلاح شبکه هزینه خواهد شد.

رییس اداره آب و فاضلاب مسجد سلیمان همچنین اظهار کرد: در مجموع 420کیلومتر شبکه آب در این شهر نیازمند اصلاح بود که تنها 220کیلومتر آن انجام شد.

وی افزود: در مسجد سلیمان هم اینک 32هزار مشترک آب وجود دارد.

شریف پور گفت: هشت هزار انشعاب دیگر هم به صورت غیر مجاز بوده که 517 انشعاب از اینها به تازگی مجاز شده است.

شهر مسجد سلیمان از شهرهای شمالی خوزستان از شمال غرب به شوشتر، از شمال تقریبا به شهرستان های لالی و اندیکا، از جنوب شرق به شهرستان ایذه و از جنوب غرب به شهر اهواز ارتباط دارد و از شهرهای قدیمی و مهم نفتی ایران به شمار می رود.

این شهر افزون بر 120هزار نفر جمعیت دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار