تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۰۵۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
طرح به کارگیری بازنشستگان درآموزش و پرورش استان اجرا نمی‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح بکارگیری نیروهای بازنشسته که قرار بود برای جبران کمبود نیروی انسانی، در سال تحصیلی 93-94 در آموزش و پرورش این استان اجرا شود، اجرا نمی شود.

محمد تقی زاده روز شنبه افزود: در این طرح عنوان شده بود که بازنشستگان آموزش و پرورش بدون دریافت حق الزحمه به آموزش و پرورش خوزستان کمک کنند که تاکنون زمینه لازم برای اجرای طرح فراهم نشده است.

وی در خصوص دعوت به کار نیروهای بازنشسته در آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: آموزش و پروش این شهرستان نیز تاکنون فراخوانی برای استفاده از نیروهای بازنشسته نداشته است.

مدیرکل آموزش و پروش خوزستان بیان کرد: تلاش می کنیم با نیروهای فعلی کمبودهای موجود در بخش نیروی انسانی را جبران کنیم.

تقی زاده در خصوص جذب نیرو در سال تحصیلی جدید فت: با توجه کمبود اعتبارات جذب نیرو امسال انجام نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کمبود مدرسه و معلم موجب افت تحصیلی شدید در خوزستان شده افزود: هم اکنون 934 هزار و 696 دانش آموز خوزستانی در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

تقی زاده گفت: این تعداد دانش آموز درهشت هزار و 805 مدرسه با 63 هزار و 470 معلم در حال تحصیل هستند.

وی افزود: بیشتر معلمان در خوزستان به صورت دو نوبته مشغول تدریس هستند که این امر موجب کاهش خلاقیت و نشاط در کلاس های درسی شده است.

تقی زاده گفت: خوزستان اکنون با کمبود هفت هزار و 500 نفر معلم و یک هزار و 125 مدرسه روبه رو است.

محمدرضا خدادادی رییس امور اداری آموزش و پرورش خوزستان نیز در خصوص به کارگیری نیروهای بازنشسته در آموزش و پرورش استان بدون پرداخت حق الزحمه برای جبران کمبود نیروی انسانی به صورت داوطلب گفت: در صورت موافقت بازنشستگان برای کمک به آموزش و پرورش استان ، باید از این اقدام تقدیر کرد.

وی گفت: بر اساس قانون معلمان بازنشسته می توانند در هفته، هشت ساعت تدریس داشته باشند و حتی هزینه تدریس را نیز دریافت کنند و از نظر قانونی منعی وجود ندارد.

گفتنی است در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان ، مدیر کانون بازنشستگان آموزش و پرورش این استان اعلام کرد؛برای جبران کمبود نیروی انسانی امسال آموزش و پرورش خوزستان ، نیروهای بازنشسته حاضرند پنج ساعت به صورت رایگان در کلاس تدریس کنند که این پیشنهاد مورد استقبال استاندار خوزستان نیز قرار گرفت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار