تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۷۰۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه سال پس از آغاز آبگیری؛ سد گتوند سرریز شد
 بعد از گذشت 37 ماه از آغاز عملیات آبگیری بلندترین سد خاکی کشور ، هم‌اکنون در سد گتوندعلیا به میزان چهار میلیارد و 40 میلیون مترمکعب (80 درصد مخزن)آب ذخیره‌شده است.

مهندس غلامحسین سمندگانی مدیر امور مهندسی برق و مکانیک طرح گتوندعلیا با اعلام این خبرگفت: با توجه به نیاز مبرم شبکه برق کشور به تولید نیروگاه های برق آبی بالادست سد گتوندعلیا در فصل تابستان ، حجم مخزن این سد از ابتدای خردادماه 93 تا کنون حدود یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب افزایش یافت.
وی در ادامه افزود: میزان تولید انرژی نیروگاه گتوندعلیا از ابتدای سال تاکنون حدود 1200 گیگاوات ساعت بوده که خصوصاً در پیک مصرف تابستان امسال کمک مؤثر و شایانی به شبکه برق کشور نموده است.  
وی مجموع تولید این نیروگاه از زمان راه‌اندازی چهار واحد تاکنون را به میزان چهار هزار و 300گیگاوات ساعت و ارزش ریالی برق تولیدی آنرا نیز حدود سه هزار میلیارد ریال برآورد نمود. نیروگاه گتوندعلیا درمجموع دارای هشت واحد شامل چهار واحد 250 مگاواتی فاز اول و چهار واحد160 مگاواتی فاز توسعه ( در دست ساخت ) است .
به گفته مدیر امور مهندسی برق و مکانیک طرح گتوندعلیا ، این نیروگاه بیشترین میزان تولید انرژی را در میان تمام نیروگاه‌های برق‌آبی کشور داراست و می‌تواند ضمن برطرف ساختن محدودیت تولید نیروگاه‌های بالادست در زمان نیاز شبکه سراسری، امنیت شبکه برق کشور را تضمین نموده و در کنترل فرکانس و پایداری شبکه سراسری نقش منحصربه‌فردی ایفا نماید.
:
:
:
آخرین اخبار