تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۷۰۶۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان تشریح کرد :
برنامه‌های‌ ارتش در هفته‌دفاع‌مقدس در خوزستان
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان گفت: ۳۱ شهریور رژه نیروهای ارتش را در دو شهر اهواز و دزفول داریم و در روز یک مهر با شعار «جوانان، علم و فناوری» از جوانان ارتشی و سربازان نمونه تجلیل به عمل می آید.

امیر سرتیپ علی شهبازیان در نشست خبری که امروز که در سالن جلسات فرماندهی لشکر 92 زرهی تشکیل شد، اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس برنامه های گوناگونی در لشکر 92 زرهی اجرا می شود، از جمله اینکه در 31 شهریور رژه نیروهای ارتش را در دو شهر اهواز و دزفول داریم و در روز یک مهر با شعار «جوانان، علم و فناوری» از جوانان ارتشی و سربازان نمونه تجلیل به عمل می آید.

وی افزود: در روز دو مهر با شعار بصیرت، مدیریت، ضرورت پدافند غیرعامل برنامه هایی چون افزایش اطلاعات مردم برای مبارزه با بحران های ناگهانی چون سیل و زلزله و پایین آوردن میزان تلفات با برگزاری همایش و سخنرانی در دستور کار است و در روز سوم که «روز ایثارگران و زنان فداکار» نام گذاری شده است از زنان مبارز تقدیر و همچنین مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس غبارروبی می شود.

وی ادامه داد: همچنین در روزهای آخر هفته دفاع مقدس نمایشگاه هایی در دو شهر اهواز و آبادان و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس را داریم.

فرمانده لشکر92 زرهی گفت: در یک اقدام برنامه ریزی شده برای پاکسازی زمین های آلوده به مین باقی مانده در سطح استان خوزستان اقدام می کنیم.

وی اقدامات پدافند غیر عامل در کشور را بسیار خوب و گسترده اعلام کرد و افزود: در زمان کنونی اگر کشور با تهدیدی از سوی استکبار و دشمن موجه شود بسیار موفق تر و بهتر از دروان دفاع مقدس عمل می کنیم.

شهبازیان مهم ترین اقدام ارتش در اقتصاد مقاومتی را تبدیل لشکرها به تیپ های مستقل در طرح ثامن ائمه اعلام کرد و گفت: در این طرح درصد زیادی از رده های پشتیبانی حذف شدند.

وی استفاده از فن آوری و تکنولوژی را یکی از برنامه های ارتش برای اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: نیروهای خلاق و مبتکر ارتش با استفاده از توان علمی خود روز به روز در حال ترقی و پیشرفت و نو آوری است.

فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان همچنین کار حفاظت از چند شرکت نفتی در خوزستان را به عهده ارتش دانست و گفت: کار حفاظت از شرکت های نفتی و خطوط لوله های نفتی در استان خوزستان به عهده نیروهای ارتش است.

شهبازیان با اشاره به مصوبه انتقال پادگان ها از مرکز شهرها تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی برای تاسیس پادگان جدید صورت گرفته و 50 درصد کار به رو به اتمام است و هیچ گونه مشکلی از لحاظ اعتباری نداریم.

وی گفت: تنها مشکل ما با پیمانکار در رابطه با تاسیسات اولیه مانند آب و برق و خطوط ارتباطی است که اگر این مشکلات برطرف شود تا سال 94 لشکر 92 ارتش به ساختمان و محل جدید منتقل می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار