تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۰۶۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماز آخرین یکشنبه ماه ذیقعده
پیامبر اعظم(ص) درباره فضیلت نماز روز یکشنبه ماه ذیقعده فرمودند: هر بنده‌ای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا می‌شود:‌ ای بنده‌ خدا! عمل خود را از نو آغاز کن؛ زیرا توبه‌ تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد.

برای روز‌های یکشنبه ماه ذیقعده اعمالی سفارش شده است که از فضیلت بی‌همتایی برخوردار است، امروز (سی‌ام شهریور ماه) هم آخرین یکشنبه ماه این ماه است،‌ در روایت آمده است: «انس بن مالک» می‌گوید: رسول خدا(ص) در یکشنبه ماه ذیقعده از منزل بیرون آمد و فرمود: ای مردم، کدام یک از شما می‌خواهد توبه کند؟، عرض کردیم: همه می‌خواهیم توبه کنیم.

فرمود: غسل کنید و وضو بگیرید و چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی) در هر رکعت یک بار سوره «حمد»، سه بار «توحید» و هر کدام از دو سوره‌ «معوذتین»‌ (ناس و فلق) را یک بار بخوانید و پس از اتمام چهار رکعت، 70 بار استغفار کنید و آن را به «لا حَوْلَ وَلا قُوَّة إِلّا بِاللهِ الْعَلِی الْعَظِیم» ختم کنید.

آنگاه بگویید: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ، إِغْفِرْلِی ذَنَوبِی وَذُنُوبَ جَمِیعِ الْمؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِناتِ، فَإِنَّهُ لایغْفِرُ الذَّنُوبَ إِلّا أَنْت»؛ ای سربلند ای بسیار آمرزنده، گناهان من و همه‌ی مردان و زنان مؤمن را بیامرز، زیرا هیچ کس جز تو نمی‌تواند گناهان را بیامرزد.

سپس فرمود:‌ هر بنده‌ای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا می‌شود:‌ «ای بنده‌ خدا، عمل خود را از نو آغاز کن؛ زیرا توبه‌ تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد».

و فرشته‌ای از زیر عرش به او خطاب می‌کند: «ای بنده، خجسته باد بر تو و خاندان و فرزندان تو!»

و فرشته‌ای دیگر ندا می‌کند: «ای بنده، دشمنان تو در روز قیامت از تو راضی خواهند شد».

و فرشته‌ای دیگر ندا می‌کند:‌ «ای بنده، تو مؤمن از دنیا می‌روی و دین تو از تو گرفته نمی‌شود و قبر تو گشوده و نورانی می‌شود».

و فرشته‌ای دیگر ندا می‌کند: «ای بنده، پدر و مادر تو از تو راضی خواهند شد، اگر چه از تو ناخشنود باشند و پدر و مادر و فرزندان تو آمرزیده شدند و روزی تو در دنیا و آخرت گسترده و فراوان خواهد بود».

و جبرئیل ندا می‌کند:‌ «من همراه با فرشته‌ مرگ می‌آیم و به او سفارش می‌کنم که با تو به نرمی رفتار کند و اثر مرگ حتی خراشی در تو ایجاد نخواهد کرد و فقط روح تو به آرامی از بدنت خارج خواهد شد».

عرض کردیم: ای رسول خدا، اگر بنده‌ای این عمل را در غیر این ماه انجام دهد، چه اثری خواهد داشت؟ فرمود:‌ «همانند آن چه توصیف کردم برای او خواهد بود و این سخنان را جبرئیل آن گاه که خداوند مرا به آسمان (معراج) برد، به من آموخت».
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار