تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۰۶۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات اجرای طرح تفکیک زباله در اهواز
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با اشاره به آغاز اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، گفت: مشارکت مردم و نهادهای مختلف در جهت ایجاد فرهنگ تفکیک زباله از مبدا ضروری است.

مجتبی گلستانی اظهار کرد: طبق قانون مدیریت پسماند، تفکیک زباله باید سال 92 انجام می‌شد که انجام نشد ولی امسال این موضوع در اهواز پیگیری و اجرای طرح تفکیک زباله از شهریورماه آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح قرار بود در مهرماه آغاز شود ولی تصمیم بر آن شد که در ابتدا به صورت آزمایشی در مناطق 1 و 2 و 3 و 6 شهرداری از شهریورماه اجرا شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا با روشی جدید برای نخستین بار در کشور، در کلانشهر اهواز به اجرا در آمده است. توزیع و نصب مخازن مخصوص جمع آوری پسماند خشک، معمولی و ارگانیک در نقاط مختلف شهر و همچنین تقویت سیستم جمع‌آوری پسماند از جمله اقداماتی است که در جهت نظافت شهر و همچنین جلوگیری از ایجاد معضلات زیست محیطی در جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا انجام می‌شود.

گلستانی افزود: جمع‌آوری پسماند کار آسانی نیست به همین منظور طرح تفکیک زباله از مبدا به صورت وسیع و با هدف ایجاد فرهنگ‌سازی در سطح کلانشهر اهواز در حال انجام است.

وی مشارکت شهروندان در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح را بسیار موثر دانست و گفت: مدیرت بهینه نظافت شهر، جمع‌آوری پسماند و خدمت‌رسانی به شهروندان از اولویت‌های کاری این سازمان است.
:
:
:
آخرین اخبار