تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۷۰۷۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرستان باوی بیمار دارد، بیمارستان ندارد
شهرستان باوی در استان خوزستان 31 خرداد ماه 1389 با دستور ویژه رئیس جمهور و به دنبال ارائه در خواست مردم بخش باوی از خوزستان، ارتقای این بخش به شهرستان به تصویب هیات دولت رسید، این شهرستان به مرکزیت شهر ملاثانی و متشکل از دو بخش مرکزی و ویس، فاقد بیمارستان است.

تامین سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهمترین وظایف مسئولان است، چرا که بهداشت و درمان با جان انسان ها سروکار دارد، همچنین ارائه خدمات نوین درمانی و بهداشتی می‌تواند امید به زندگی را در میان جامعه افزایش دهد و به بالاتر رفتن سطح رفاه جامعه کمک کند اما پیمودن صدها کیلومتر برای یافتن پزشکی که بیماری را درمان کند یا بستری شدن در بیمارستان یک شهر دور از خانه، حکایت دیرینه هزاران نفر از مردمانی است که در شهر و دیار خود از وجود بیمارستان محروم هستند. مردمی که وقتی درد بیماری سراغ آنها می‌آید، به‌دلیل نبود پزشک متخصص و بیمارستان باید برای درمان بیماری یا انجام عمل‌ های جراحی خاص، بار سفر بسته و آواره شهرهای دیگر شوند و حال مردمان شهرستان باوی نیز این مشکل را دارند.

شهرستان باوی با داشتن بیش از 85 هزار نفر جمعیت از وجود بیمارستان محروم است و مردم این شهرستان در حالي از نداشتن يك بيمارستان مجهز عمومي رنج مي‌برد كه در تمام سال ‌هاي زندگي ‌‌‌‌شان شرايط دشواري همچون گرماي هوا، نداشتن آب آشاميدني سالم و سیستم فاضلاب را هم متحمل شده‌اند و در جوار تمام مشكلات ريز و درشت، نبود يك بيمارستان مجهز هم، بر حجم مشكلات ساكنان اين شهر افزوده است.

مردم شهرستان باوی برای دستیابی به خدمات پزشکی و بیمارستانی مجبورند برای درمان به بیمارستان های موجود در اهواز مراجعه کنند که این امر ضمن افزایش هزینه‌ های درمان، خطرات بسیاری را نیز برای شهروندان در پی دارد.

رنجی مضاعف بر تحمل درد بیماری

یک زن بيمار ساکن شهرستان باوی مي‌گويد: باوی امكانات پزشكي، متخصص و بيمارستان ندارد، ناچارم براي درمان ديسك كمر هر هفته به اهواز بیایم.

وی ادامه می دهد: حق مردم نیست که در محرومیت به سر ببرند و رنجی مضاعف بر تحمل درد بیماری خود را متحمل شوند.

 علی از اهالی شهرستان باوی نیز که پدرش را به علت سکته قلبی در بیمارستان گلستان اهواز بستری کرده است در این رابطه می گوید: به دلیل نبود بیمارستان در شهرستان باوی مجبور هستیم بیماران خود را براي امور درماني، تخصصي و بهبود حال به اهواز بیاوریم که رفت و آمد مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.

وی ادامه می دهد: نرسیدن امکانات درمانی و نبود بیمارستان مجهز در شهرستان باوی بازی مسئولان با سلامت مردم تلقی می‌شود.

بازدید از محل ساخت بیمارستان شهرستان باوی

تاسیس بیمارستان شهرستان باوی به تامین اعتبار نیاز دارد

حیدر سیدی، فرماندار شهرستان باوی می گوید: شهرستان باوی در حال حاضر فاقد بیمارستان است اما از وزارت بهداشت مجوز تاسیس یک بیمارستان را در این شهرستان گرفته ایم برای ساخت بیمارستان زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع در شهر ملاثانی مشخص شده است اما متاسفانه اعتبار ساخت و تجهیز این بیمارستان فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه بودجه ساخت این بیمارستان را باید وزارت بهداشت تهیه کند، ادامه می دهد: اگر بودجه فراهم شود مشکل دیگری برای ساخت بیمارستان نداریم و تا زمانی که بیمارستان در شهرستان باوی ساخته نشود بیمارانی که نیاز به بستری دارند قطعا به بیمارستان های اهواز مراجعه می کنند.

فرماندار شهرستان باوی گفت: برای ارائه بهتر خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران در این شهرستان درمانگاه های شبانه روزی را بازسازی کامل کرده ایم و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی به منظور تامین اعتبار برای ساخت بیمارستان پیگیری های لازم را داشته باشد.

با رشد جمعیت و نیاز روزافزون به بهداشت و درمان انتظار می رود متولیان امر برای تامین سلامت مردم و تسهیل دسترسی به مراکز درمانی مجهز و به روز تلاش کرده تا ضمن اطمینان بخشی به مردم در زمینه تامین نیازهای خود در این بخش، کمبود فضای درمانی موجود در شهرستان نیز برطرف شود.

وزارت بهداشت و سایر مسئولان ذیربط در این حوزه باید جدی ‌تر به سلامت مردم توجه کنند و با از میان برداشتن محرومیت ‌های موجود در زمینه پزشکی سلامت افراد را تضمین کنند.

جاي توضيح و پاسخ مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اين گزارش خالي است زيرا علی رغم پیگیری ها و تماس های مکرر خبرنگار موفق به مصاحبه با مسئولان این دانشگاه و شنیدن نقطه نظرات آن ها در این خصوص نشدیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار