تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۷۰۷۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم ماهشهر در مجلس:
دفاع مقدس طلایی‌ترین دوران تاریخ انقلاب است
نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع مقدس، طلایی‌ترین دوران طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

حبیب آقاجری پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در این شهرستان اظهار کرد: دفاع مقدس از فرصت‌های طلایی بود که برای جهش‌های بزرگ پیش پای انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت.

وی افزود: در فرهنگ اسلام، گام نهادن در راه رضای خدا و دستیابی به مقام شامخ شهادت گرانبهاترین عمل در راه تعالی بشر است.

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلام، شهید کسی است که با نثار خون خود از ارزش‌ها و مبانی اسلام دفاع کند و بتواند ریشه فساد را در جامعه پیرامون خود بخشکاند.

آقاجری با اشاره به اینکه دشمنان ایران اسلامی در راستای نابودی اسلام به ایران حمله کردند، تاکید کرد: دشمنان ایران اسلامی به منظور نابودی تشیع و اسلام کوشیدند تا در روزهای نخست انقلاب اسلامی به ایران حمله کنند تا جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخست عمر خود نابود شود ولی به قدرت الهی این اتفاق رخ نداد.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در راستای استقلال خود تلاش‌های بسیار زیادی انجام داده است، عنوان کرد: ایران اسلامی تلاش کرده تا در همه امور مستقل باشد و به این دلیل است که استکبار جهانی هیچ‌گاه دست از دشمنی از ایران بر نمی‌دارد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ایران اسلامی همیشه برای استکبار جهانی تهدیدی بالقوه است، افزود: وحدت نیروهای مسلح موضوعی بود که دشمن از آن غافل بود و همین موضوع از عوامل مهم در پیروزی رزمندگان بود.

وی ادامه داد: شهادت فرماندهان سپاه و ارتش در پنجم مهر و پس از عملیات ثامن‌الائمه هم نماد وحدت نیروهای مسلح در زمان جنگ است.

نماینده ماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت تصریح کرد: پشتیبانی مردمی، به ویژه در خوزستان دومین موضوعی بود که موجب توقف و سرکوب دشمن شد.

آقاجری با تقدیر از نقش مردم در دفاع مقدس عنوان کرد: مردم خوزستان نقشی اساسی در پیروزی رزمندگان داشتند و امام(ره) هم بارها از خوزستانی‌ها تشکر کردند.

وی افزود: رژیم بعث عراق در 31 شهریور سال 59 با تحریک استکبار جهانی ناجوانمردانه اقدام به تجاوز هوایی به فرودگاه‌های کشور و پس از آن هم حمله زمینی به مرزهای جنوبی، میانی و شمالی کشور را آغاز کرد، غافل از اینکه ملت ایران به رهبری امام(ره) در فاصله زمانی کوتاهی در مقابل این تجاوز خواهند ایستاد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دشمن بعثی با حمایت و پشتیبانی استکبار و در حالی که ما تازه در انقلاب اسلامی خود به پیروزی رسیده بودیم و سپاه، ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی تشکیل نشده بودند، به خاک ما تجاوز کرد.

آقاجری اظهار کرد: آنها از چنان حمایتی برخوردار بودند که در خیال خود می‌پنداشتند یک روزه به تهران رسیده و کشور ما را فتح خواهند کرد، اما بعثی‌ها از قدرت مردم و بسیجیان ما غافل بوده و همین مردم بودند که با حضور ایثارگرانه در میادین نبرد حق علیه باطل راه نفس را بر دشمنان ایران اسلامی بستند.

وی ادامه داد: پس از دلاوری‌های رزمندگان در جبهه‌ها و خط مقدم و پیروزی غرورآفرین بر دشمنان متجاوز، تلاش‌های بسیاری برای پیشرفت در میدان‌های مختلف و عرصه‌های کشور صورت گرفت و این تلاش و کوشش‌ها امروز ثمره داده و پیکره دشمن با شنیدن نام ایران اسلامی می‌لرزد.

آقاجری در پایان بیان کرد: وظیفه ما نیز ادامه این روند صعود به قله‌های مختلف جهان و حفظ و نگهداری دستاوردهای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار