تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۷۰۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كيوان ساكت در اهواز تجليل می‌شود
بزرگداشت كيوان ساكت نوازنده تار و سه تار و آهنگساز فردا يكم مهرماه در اهواز برگزار مي‌شود.

در اين مراسم كه به همت شرکت فرهنگی و هنری گسترش هنر فاخر در تالار آفتاب اهواز برگزار مي‌شود گروه موسيقي آواز نو به اجراي موسيقي سنتي ايران مي‌پردازد.

در اين برنامه كه با حضور كيوان ساكت برگزار مي‌شود علاوه بر اجراي موسيقي از مقام هنري اين نوازنده و آهنگساز نيز تجليل مي‌شود.

به نوشته پايگاه اطلاع‌رساني موسيقي ايران علاقه‌مندان براي شركت در اين مراسم بزرگداشت كه در قالب كنسرت برگزار مي‌شود مي‌توانند از طريق سايتWWW.IRANCONCERT.COM اقدام به خريد بليت كنند.

کیوان ساکت در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای فرهنگی در شهرستان مشهد چشم به جهان گشود. وی از کودکی با تشویق مادر و پدر خویش به موسیقی و نقاشی پرداخت. اولین درس‌های موسیقی را از دایی خویش منوچهر زمانیان در کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان که در آن زمان از سوی صداو سیمای وقت به مدیریت مرتضی دلشب در مشهد تاسیس شده بود، فراگرفت. پس از مدت کوتاهی منوچهر زمانیان به دلیل ادامه تحصیل از مشهد مراجعت کرد. پس از مدتی همشهری و دوست دایی وی، حمید متبسم که در آن زمان در دانشسرای هنر تهران موسیقی تحصیل می‌کرد به مشهد آمد و همزمان در کارگاه موسیقی به تدریس مشغول شد و حدود ۲ تابستان پیاپی تا پیش از انقلاب مدرس آنجا باقی ماند. با پیروزی انقلاب متبسم به مشهد نقل مکان کرد و دوستی وی با ساکت عمیق و صمیمی شد ولی پس از چند مدت وی دوباره به تهران و سپس به خارج از کشور مهاجرت کرد.

کیوان ساکت در سال ۱۳۷۵ گروه وزیری را تاسیس کرد و از آن زمان تا کنون آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده‌است. او در سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به عنوان نوازنده و تكنواز به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری است نظیر افشاری مرکب، افق مهر، وطن من با صدای ایرج بسطامی و ... اشاره کرد.

از او تا كنون آلبوم‌ها و كتاب‌هاي موسيقي همچون سبك‌بال، در سايه‌سار بيد، بي‌كاروان كولي، یادگار خون سرو و... در بازار موسيقي منتشر شده است. همچنين اين هنرمند كنسرت‌هاي متعددي را با در داخل و خارج از كشور برگزار كرده است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: کیوان ساکت ، اهواز
:
:
:
آخرین اخبار