تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۰۸۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحلیل قاسم‌پور از عملکرد نمایندگان خوزستان‎؛
فولاد خوزستان قابل‌قبول‏ ، استقلال‌خوزستان در خطر ، نفت‌مسجدسلیمان بدون بحث!
فکر می‌کنم نتایجی که فولاد کسب کرده قابل قبول بوده است و مانند گذشته روند رو به رشدی داشته است. البته اکنون زود است که قضاوت کنیم ولی در کل نتایج قابل قبولی کسب کرده است
ابراهیم قاسم‌پور به تحلیل عملکرد هر سه نماینده خوزستان تا پایان هفته نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور پرداخت.

این مربی خوزستانی اظهار کرد: فکر می‌کنم نتایجی که فولاد کسب کرده قابل قبول بوده است و مانند گذشته روند رو به رشدی داشته است. البته اکنون زود است که قضاوت کنیم ولی در کل نتایج قابل قبولی کسب کرده است.

وی درباره این که فولاد علی رغم جایگاه خوبی که جدول دارد ولی در بخش گلزنی خیلی موفق نبوده است، گفت: فولاد یکسری از بازیکنانش را از دست داد و البته نفراتی را جایگزین کرد و شاید تا هماهنگی بیشتری حاصل شود، زمان ببرد. مربی این تیم نیز تغییر کرده است که این موضوع نیز در این زمینه تاثیرگذار است.

قاسم‌پور خاطر نشان کرد: با توجه به این که فولاد طی این 9 هفته، هشت گل به ثمر رسانده است، نشان می دهد در هر بازی کمتر از یک گل زده است که به نظرم خط حمله این تیم آن چنان زهردار عمل نکرده است و شاید کارایی خود را ندارد و با مشکل مواجه است و البته مربی و بازیکنان جدید هم تاثیرگذار است و ان‌شاءالله در ادامه لیگ بتوانند نواقص خودشان را برطرف کنند و به شرایط عادی برگردند.

وی افزود: اگر فولاد چنین مشکلی را در بخش گلزنی از سال گذشته هم دارد، نشان می دهد که کماکان این مشکلش حل نشده است یا در جذب چند بازیکن گلزن با مشکل مواجه بوده است. البته بیشتر تیم های ما با مشکل گلزنی مواجه هستند و اصلا می توان گفت فوتبال ما با این مشکل رو به رو است و فقط مشکل تیم فولاد نیست. خیلی از تیم ها نیز از سیستم آقای کی روش در جام جهانی استفاده می کنند که این موضوع می تواند در این مشکل تاثیرگذار باشد.

این پیشکسوت فوتبال کشور در خصوص عملکرد تیم دفاعی فولاد گفت: فولاد سال گذشته نیز جزو تیم هایی بود که گل کمتری دریافت کرد و فکر می کنم کماکان این نکته مثبت شان را حفظ کرده اند و البته یکی از دلایل این که گل کمی هم دریافت کرده اند، این است که مهاجم‌های تیم های دیگر نیز مانند تیم فولاد گلزن نیستند.

وی درباره صحبت اسکوچیچ درخصوص نیاز این تیم به یک هافبک بازی‌ساز مانند بختیار رحمانی، عنوان کرد: من از نزدیک شاهد تمرینات و نفرات این تیم نیستم ولی اگر اسکوچیچ اذعان دارد که به یک هافبک بازی‌ساز مانند بختیار رحمانی نیاز دارد با توجه به این که به تیم اشراف دارد، حتما این مشکل وجود دارد که می گوید به هافبک بازی‌ساز نیاز داریم.

قاسم‌پور در پیش‌بینی‌اش از جایگاه فولاد در فصل چهاردهم گفت: من فکر می کنم فولاد کماکان جزو تیم های بالای جدول بماند. البته در فوتبال اتفاقات بسیاری رخ می دهد که قابل پیش‌بینی نیست ولی فولاد این پتانسیل را دارد که جزو مدعیان باشد. فولاد اکنون مدعی قهرمانی است و در ادامه هم می تواند باشد. در یک نگاه کلی تا این جای مسابقات عملکرد فولاد راضی‌کننده بوده است.

وی در ادامه در ارزیابی‌اش از عملکرد تیم استقلال خوزستان طی 9 هفته گذشته، عنوان کرد: عملکرد این تیم تاکنون خوب نبوده است. این تیم کماکان مانند سال گذشته با مشکل مواجه است و جذب نکردن بازیکنان شاخص در پست های مختلف باعث شده که این تیم مانند سال گذشته با مشکل مواجه باشد. به هر حال انتظار بیشتری از این تیم می رفت. بضاعت ویسی و تیمش با توجه به سرمایه‌گذاری‌ای که کرده اند، حتما بیشتر از این نبوده است که بازیکنان بهتری جذب کنند.

این مربی فوتبال کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به این که استقلال خوزستان در بیشتر بازی هایی که انجام داده، دریافت‌کننده گل اول بوده است شما این مشکل را ناشی از چه می دانید؟ گفت: این نشان می دهد که خط دفاعی این تیم مستحکم نیست. استقلالی ها پس از این که گل اول را دریافت می‌کنند، هجومی می شوند که بازی یا مساوی می شود یا نهایتا شکست می خورند. به هر حال نتایجی هم که به دست آمده است خیلی خوب نیست. البته نظراتی که من می دهم نمی تواند خیلی منطقی باشد، چرا که من از دور شاهد این تیم هستم. به هر حال با توجه به این که استقلال خوزستان گل زیادی نزده و گل هم دریافت کرده است و این گل ها را در دقایق ابتدایی بازی خورده است، نشان می دهد که هنوز در انضباط تیمی یا کار دفاعی هماهنگ نیستند.

وی خاطر نشان کرد: به هر حال یکی از دلایلی که باعث می شود که این تیم بلافاصله پس از این که گل می‌زند، گل دریافت می کند، این است که تیمی که باخت می آورد و از پیروزی دور می شود، مداوم استرس این را دارد كه الان گل مي خوريم و اين موضوع باعث مشكلات روحي - رواني مي شود و مي تواند در عملكرد تيم تاثيرگذار باشد. به هر حال جوان بودن و بي تجربگي بازيكنان هم مي تواند در گل نزدن شان موثر باشد. مشكل گل زني را از قديم بيشتر تيم ها دارند كه موقعيت به دست مي آورند ولي آن ها را به گل تبديل نمي كنند. در كل عوامل بسياري براي گل زدن از جمله شم گلزني تاثيرگذار است. گل زني به يكسري فاكتورها نياز دارد.

قاسم‌پور درباره تغييرات بسيار اين تيم نسبت به سال گذشته، گفت: اين موضوع نيز در نتيجه گيري تيم صد درصد تاثيرگذار است. تيمي كه يكي دو بازيكن خود را از دست مي دهد با تيمي كه 13، 14 بازيكن خود را از دست مي دهد، متفاوت است. البته بازيكناني كه از سال گذشته از تيم خارج مي شوند، نشان مي دهد كه كيفيت لازم را براي ادامه كار ندارند. خود ويسي سال گذشته در تيم بود و امسال هم هست و طبيعي است كه با توجه به اين موضوع، نفرات جديدي را جايگزين مي كند و حتما بايد به ضعف هاي سال گذشته تيم پي برده باشد و بايد توانسته باشد امسال اين ضعف ها را ترميم كند. فكر مي كنم استقلال خوزستان بايد بتواند نسبت به سال گذشته عملكرد بهتري را ارايه دهد.

وي در پاسخ به اين سوال که با توجه به نتايجي كه استقلال خوزستان كسب كرده است، آيا خطر سقوط اين تيم را تهديد مي‌كند؟ خاطر نشان كرد: بله، چرا كه فراز و نشيب بسياري وجود داشته است، نتايج خيلي قابل قبول نيست و بايد هر چه زودتر به فكر چاره اي باشند.

این مربی فوتبال در ادامه درباره عملكرد نفت مسجدسليمان، گفت: تيمي كه انتهاي جدول است عملكردش مشخص و ضعيف بوده است. نتايج نشان مي دهد اين تيم مشكلات بسياري در خطوط مختلف دارد. اين تيم برد ندارد و گل هاي زيادي دريافت كرده و كم هم گل زده است. 2 گل زده و 14 گل خورده يعني اين تيم هيچ چيزي براي بحث كردن ندارد.

وي ادامه داد: سال گذشته نيز نفت آبادان با چنين مشكلاتي مواجه بود؛ تيم خوب بود ولي متاسفانه پول به موقع نرسيد ولي خوشبختانه امسال براي اين تيم هزينه مي شود. نفت مسجدسليمان هم ممكن است يكسري مشكلات مالی داشته كه نتوانسته بازيكنان بهتري جذب كند يا مشكل برنامه ريزي و مديريتي داشته است. به هر حال تيمي كه دچار اين وضعيت مي شود، يكسري مشكلات گريبان‌گير آن است. خوشبختانه تيم نفت مسجدسليمان كه سابقه طولاني در فوتبال ايران و خوزستان دارد، به ليگ برتر رسيد و مي طلبيد با توجه به اين كه پس از چندين سال به ليگ برتر راه پيدا كرد، تيم را خيلي قوي تر مي بستند و سرمايه گذاري بيشتري براي ماندگاري در ليگ انجام مي دادند.

قاسم‌پور بيان كرد: به هر حال چنين كاري انجام نشد و اكنون در كوران مسابقات مي گويند چكار كنيم، چه كار نكنيم؟ مگر در نيم‌فصل مي توانند چند بازيكن جذب كنند؟ آيا بازيكني هست كه بتواند مشكل اين تيم را حل كند؟ آيا با توجه به اين كه از ابتداي فصل نتوانستند پول تزريق كنند، اكنون مي توانند اين كار را انجام دهند؟ ما ايراني ها عادت كرده ايم يك روز از 100 تومان نمي گذريم ولي يك روز مي خواهيم تمام زندگي مان را بگذاريم و نمي دانم بايد در اين خصوص دیگر چه گفت.

وي خاطر نشان كرد: با اين وضعيتي كه من مي بينم اصلا اميدواري به بقاي تيم نفت مسجدسليمان در ليگ برتر نيست. اين تيم برد ندارد، دو گل زده و 14 گل خورده است، پس نمي توان به چيزي اميدوار بود. البته بقا در ليگ نشدني نيست ولي سخت است.

پيشكسوت فوتبال خوزستان در ادامه در پاسخ به اين سوال كه با توجه به 9 هفته سپري شده در ليگ چه تيم هايي را مدعي قهرماني مي دانيد؟ گفت: تيم هايي كه سال گذشته بالاي جدول بودند، امسال هم مدعي هستند كه مي توان از فولاد، تراكتورسازي، استقلال تهران و سپاهان نام برد. البته پرسپوليس تاكنون خوب ظاهر نشده است و با توجه به سابقه، بازيكنان خوب و تماشاگرانی كه دارد، دست‌اندركاران فوتبال به نوعي خيلي دوست ندارند كه به سراشيبي بيفتند و به نظرم این تیم نسبت به آن تيم هايي كه اشاره کردم، شانس كمتري براي مدعي بودن دارد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار