تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۰۸۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرا شدن طرح مناطق آزاد کشاورزی از امسال / متولیان کشاورزی از چندوچون طرح بی‌خبرند
برمبنای مطالعات، تعیین می‌کنیم که محل منطقه آزاد کشاورزی در یک جا مستقر باشد یا چند جا؛ در حالت اول، این محل از منطقه آزاد تجاری خرمشهر آغاز و تا ایذه، باغملک و بهبهان ادامه خواهد داشت اما همه این‌ها بستگی به مطالعات و ارزیابی اقتصادی کارشناسان دارد / دبیرِ خانه کشاورز خوزستان دراین‌باره گفت: متأسفانه هنوز اطلاعاتی درباره طرح به ما نداده‌اند اما درصورتی‌که شرح کامل این طرح موجود باشد، کلیت آن می‌تواند مفید باشد

خوزنیوز: معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی خوزستان گفت: طرح مناطق آزاد کشاورزی خوزستان پس‌ازانجام مطالعات، امسال اجرا می‌شود.

سیدعلی جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار خوزنیوز گفت: مکان‌هایی که برای ایجاد مناطق آزاد کشاورزی خوزستان مطرح شده و محل ایجاد این شهرک‌ها در حد پیشنهاد است. پس از آنعقاد تفاهم‌نامه، مشخص می‌شود که مطالعات این طرح که در کشور بی‌سابقه است، ظرف جه مدت‌زمانی و از سوی چه کسانی انجام شود.

وی دررابطه با مطرح‌شدن طرح از سوی استانداری و باخبر نبودن دستگاه‌های مرتبط ازجمله سازمان جهادگشاورزی بیان کرد: بالاخره این طرح بر اساس رفت‌وآمدهایی میان استانداری و سازمان جهاد خوزستان مطرح شده و این‌گونه نبود که به‌یک‌باره عنوان شود. به‌هرحال در هر طرحی یک سری نظرات مطرح می‌شود و پس‌ازآنجام مطالعات، یکی از این نظرات برگزیده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی خوزستان یادآور شد: برمبنای مطالعات، تعیین می‌کنیم که محل منطقه آزاد کشاورزی در یک جا مستقر باشد یا چند جا. در حالت اول، این محل از منطقه آزاد تجاری خرمشهر آغاز و تا ایذه، باغملک و بهبهان ادامه خواهد داشت. اما همه این‌ها بستگی به مطالعات و ارزیابی اقتصادی کارشناسان دارد.

جلالی ادامه داد: چارچوب تفاهم‌نامه تا یک ماه آینده مشخص می‌شود و طبق گفته مسئولین امیدواریم خود طرح در سال جاری اجرایی شود که بستگی به تأمین اعتبارات دارد.

وی یادآور شد: طرح مناطق آزاد کشاورزی استان خوزستان در حد یک طرح اولیه مطرح شده و هم‌اکنون در مرحله تهیه تفاهم‌نامه است تا پس‌ازآن، فاز مطالعاتی این طرح انجام شود.

اما دبیرِ خانه کشاورز خوزستان دراین‌باره گفت: متأسفانه هنوز اطلاعاتی درباره طرح به ما نداده‌اند اما درصورتی‌که شرح کامل این طرح موجود باشد، کلیت آن می‌تواند مفید باشد.

مسعود اسدی خاطرنشان کرد: استان خوزستان ازلحاظ کشاورزی، شرایط دارا بودن منطقه آزاد کشاورزی را داراست اما جا داشت پیش از مطرح‌شدن این پیشنهاد از سوی استانداری، متولیان کشاورزی استان در جریان آن قرار می‌گرفتند.

وی ادامه داد: اگر طرح مزبور به‌خوبی اجرا شود و نظرات تولیدکنندگان در آن لحاظ شود طرح موفقی خواهد بود. چرا سازمان جهادکشاورزی و صنف کشاورزان باید از طرح بی‌خبر باشند؟

:
:
:
آخرین اخبار