تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۷۰۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گذرگاه های غیرمجاز راه آهن خوزستان مناسب سازی می شوند
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: 400 میلیون ریال برای مناسب سازی گذرگاه های غیرمجاز راه آهن در استان خوزتسان نیاز است تا مشکل این نقاط حل شود.

خسرو رشیدی در گفتگو با مهر اظهار داشت: این اعتبار برای مناسب سازی گذرگاه های غیرمجازی که در اطراف خطوط راه آهن وجود دارد و امکان تصادفات را افزایش می دهد، مورد نیاز است.
رشیدی به غیرهمسطح سازی گذرگاه های همسطح با خطوط راه آهن اشاره کرد و افزود: با غیر همسطح سازی این گذرگاه ها تاحد زیادی از تداخل ترافیک با راه آهن کاسته می شود.

وی گفت: در بعضی نقاط خطوط راه آهن، رانندگان با ریختن خاک در نقاطی از ریل، جاده ها و گذرگاه های خطرناکی برای رفت و آمد خود باز می کنند که سبب روی دادن تصادفات بین وسایل نقلیه و قطار می شود.

مدیر کل راه آهن جنوب افزود: گذرگاه های غیر مجاز زیادی در اطراف خطوط راه آهن وجود دارد که مشکلات زیادی را برای راه آهن و وسایل نقلیه ایجاد کرده است و باید برای این مهم راهکارهایی اندیشیده شود.

خسروی تصریح کرد: خط دوم راه آهن خرمشهر - اهواز یکی از مهمترین طرحهای در دست اجرای راه آهن است که با پایان آن علاوه بر امکان تردد بیشتر وسایل نقلیه ریلی موجبات شکوفایی اقتصادی منطقه نیز فراهم می‌شود.

مدیر کل راه آهن جنوب گفت: اجرای این طرح به طول 40 کیلومتر خرداد سال گذشته آغاز شد و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

رشیدی اعتبار اجرای طرح خط دوم راه آهن خرمشهر - اهواز را 240 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون برای اجرای این طرح 168 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با اتصال این خط به خط بازسازی شده محور اهواز - خرمشهر علاوه بر افزایش سرعت، ایمنی نیز به میزان قابل توجهی ارتقا خواهد یافت.
:
:
:
آخرین اخبار