تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۰۸۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز خبر داد :
اجرای طرح تفکیک زباله در اهواز
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز از اجرای طرح تفکیک زباله در برخی از مناطق این شهر به صورت آزمایشی خبر داد.

مجتبی گلستان امروز با بیان اینکه فرهنگ تفکیک زباله با مشارکت شهروندان اهوازی میسر خواهد شد اظهار داشت: طبق قانون مدیریت پسماند، تفکیک زباله باید سال 92 انجام می‌شد که نشد اما امسال این موضوع در اهواز پیگیری و اجرای طرح تفکیک زباله از شهریورماه سال جاری به اجرا درآمد.

وی افزود: قرار بود طرح تفکیک با آغاز مهرماه جاری آغاز شود اما تصمیم بر آن شد که در ابتدا به صورت آزمایشی در مناطق 1 و 2 و 3 و 6 شهرداری از شهریورماه اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز تصریح کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا با روشی جدید برای نخستین‌بار در کشور، در کلانشهر اهواز به اجرا درآمده است.

گلستان عنوان کرد: توزیع و نصب مخازن مخصوص جمع‌آوری پسماند خشک، معمولی و ارگانیک در نقاط مختلف شهر و همچنین تقویت سیستم جمع‌آوری پسماند از جمله اقداماتی است که در راستای نظافت شهر و همچنین جلوگیری از ایجاد معضلات زیست محیطی در جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا انجام می‌شود.

وی ادامه داد: جمع‌آوری پسماند کار آسانی نیست به همین منظور طرح تفکیک زباله از مبدا به صورت وسیع و با هدف ایجاد فرهنگ‌سازی در سطح کلانشهر اهواز در حال انجام است.

این مدیرعامل، مشارکت شهروندان در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح را بسیار موثر دانست و گفت: مدیرت بهینه نظافت شهر، جمع‌آوری پسماند و خدمت‌رسانی به شهروندان از اولویت‌های کاری این سازمان است.

*توسعه پارک‌ها و فضاهای سبز اهواز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز از توسعه پارک‌ها و فضاهای سبز اهواز خبر داد.

بابک محمدی امروز اظهار داشت: با نزدیک شدن به آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز حال و هوای دوران جنگ را به خود گرفته تا رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس سر لوحه کارکنان این سازمان باشد.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، رویکرد این سازمان از اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تبیین نقش اقتدار، وحدت، همبستگی ملی و مشارکت عمومی در برابر بیگانگان عناون کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز همچنین از مهمترین برنامه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز در هفته دفاع مقدس را اهدای خون توسط کارکنان سازمان پارک‌ها و فضای سبز، گل‌افشانی و غبارروبی از مزار شهدا، نصب پلاکارد در محوطه سازمان، تجلیل از حماسه‌سازان و خانواده‌های شهدا در هفته دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه عکس عنوان کرد.
:
:
:
آخرین اخبار