تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۰۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون بهزیستی خوزستان:
معضل کودکان کار باید به صورت ریشه‌ای حل شود
معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان با اشاره به اینکه مشکلات کودکان کار باید به صورت ریشه ای حل شود گفت: برای ساماندهی این پدیده اجتماعی لازم است که تمامی دستگاه های اجرایی همکاری کنند.

محمد عباسی چهارشنبه بیان کرد: پدیده کار کودکان، یک مساله جهانی و کشوری است اما خوشبختانه در خوزستان این موضوع فراوانی بالایی ندارد.

وی بیان کرد: اداره کل بهزیستی خوزستان طرح حمایتی آموزشی کودک و خانواده را به منظور ساماندهی وضعیت کودکان کار از ابتدای سال 92 آغاز کرد و یک تیم تخصصی شامل روانشناس و مددکار اجتماعی به شناسایی کودکان در مکان هایی که احتمال حضور کودکان کار وجود داشت، پرداختند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان افزود: در گام بعدی و پس از برقراری ارتباط و اعتمادسازی برای کودکان کار،مددکاران به بازدید از منازل و بررسی وضعیت اجتماعی، اقتصادی، آموزشی کودک و خانواده پرداختند و تیم تخصصی مشکلات کودکان و علل گرایش کودکان به کار در خیابان ها را بررسی، و پس از اولویت بندی، اقداماتی برای حل مشکلات با هدف توانمندسازی کودک و خانواده انجام شد.

عباسی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی کار کودکان برای کار در خیابان ها، کمک به تامین درآمد خانواده و در مواردی نیز علاقه خود کودک به کار کردن است.

وی ادامه داد: در این طرح تلاش شد به کودکان شناسایی شده خدماتی مانند تشکیل پرونده سلامت کودک، شرکت در کلاس های آموزشی به منظور تغییر نگرش و افزایش دانش کودک، شرکت در فعالیت فرهنگی و عضویت در کانون های فرهنگی، استفاده از امکانات تفریحی و اوقات فراغت، شرکت در ورزش فوتسال، دریافت دفترچه درمانی، و آموزش حرفه ای ارایه شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان بیان کرد:همچنین در این طرح آموزش مهارت های زندگی به کودکان کار با هدف ایجاد توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی و نیز بهره مندی کودکان از آموزش های فنی و حرفه ای، بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه انجام شد.

عباسی با اشاره به اینکه در این طرح 90 کودک در شهر اهواز شناسایی شد بیان کرد: علاوه بر آموزش کودکان مهارت های کار نیز به کودکان آموزش داده شده است.

وی گفت: بر اساس آیین نامه سال 84 هیات وزیران تعدادی از دستگاه ها مانند شهرداری ،نیروی انتظامی ،آموزش و پرورش خوزستان در قبال کودکان کار مسوول هستند که تاکنون به وظایف خود عمل نکرده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار