تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۰۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آمار استانداری خوزستان:
اطلاعات سرشماری کشاورزی محرمانه است
مدیرکل آمار و اطلاعات سرشماری کشاورزی استانداری خوزستان گفت:اطلاعات جمع آوری شده از بهره برداران بخش کشاورزی در طرح سرشماری محرمانه باقی می ماند.

لطف ا... هاشمی روز چهارشنبه در نشست تبیین اهمیت سرشماری کشاورزی در جمع بخشداران، شهرداران و دهیاران دزفول ، در سالن همایش های فرمانداری دزفول، افزود: این اطلاعات به هیچ یک از مراجع مانند قضایی، انتظامی و مالیاتی ارایه نشده و ارتباطی با طرح هدفمندی یارانه ها هم ندارد.

وی مهمترین وظیفه هر مدیر را برنامه ریزی عنوان کرد و گفت: لازمه توسعه و پیشرفت کشور در بخش کشاورزی، شناخت و کسب آگاهی از طریق آمار و ارقام صحیح است.

هاشمی، با بیان اینکه حدود 19درصد شاغلان در خوزستان به صورت مستقیم در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند افزود: با توجه به ارتباط بخش صنعت و کشاورزی، با برنامه ریزی دقیق می توان از این ظرفیت به خوبی بهره برد.

وی هدف از این سرشماری را برنامه ریزی برای افزایش اشتغال و افزایش تولید و ارتقای درآمد کشاورزان عنوان کرد و گفت: در این راستا کسب اطلاعات در زمینه میزان تولید و عملکرد ضروری است.

وی سرشماری کشاورزی پیش رو را پنجمین سرشماری کشاورزی کشور عنوان کرد و اظهارکرد: سرشماری کشاورزی همزمان با سراسر کشور از پنجم مهر آغاز و تا 28 آبان ادامه دارد.

هاشمی، اجرای دقیق این سرشماری و کاهش درصد خطا را در گرو همکاری هر چه بهتر دستگاه های اجرایی و نیز همکاری بهره برداران با ماموران سرشماری دانست و گفت:کلیه دستگاه ها موظفند با ارایه امکانات، در اجرای طرح سرشماری مشارکت کنند.

وی با اشاره به موقعیت چشمگیر شهرستان دزفول در تولید محصولات کشاورزی اظهارکرد:دزفول در تولید مرکبات در خوزستان رتبه نخست ،از نظر بهره برداران کشاورزی رتبه سوم، و در تولید شیر در خوزستان رتبه سوم را دارد لذا بیشترین تعداد آمار گیران خوزستان را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری خوزستان ادامه داد:از این پس تخصیص اعتبارات شهرستان ها بر اساس اطلاعات آماری جمع آوری شده صورت می گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: دزفول جایگاه ویژه و ممتازی در حوزه کشاورزی کشور دارد لذا باید با ارایه آمار دقیق از این ظرفیت و ذخیره الهی به بهترین نحو استفاده شود.

احمد علیپور گفت: مقدمات لازم برای برگزاری این سرشماری فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول نیز گفت: بخش عمده اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دزفول از طریق کشاورزی صورت می گیرد.

احمد زارعی افزود: حدود 480 هزار هکتار زمین کشاورزی در 700 روستا و آبادی شهرستان دزفول وجود دارد که با توجه به اینکه بیش از 250 روستای دزفول خالی از سکنه است سرشماری کشاورزی در 450 روستا و شهر انجام خواهد شد.

وی آمار و اطلاعات کشاورزی را پایه اقتصاد کشور دانست و از شوراهای اسلامی خواست، بهره برداران را برای همکاری با ماموران سرشماری آگاه کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار