تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۱۰۶۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیات رییسه شورای اسلامی شهر اهواز انتخاب شد / سعادت‌نیا؛ رییس، ناجی سواری؛ نائب رییس
پس از برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای شهر اهواز، قربانعلی سعادت نیا با 11 رای از اسکندر زنگنه با 10 رای پیشی گرفت و به عنوان رییس شورا انتخاب شد. هم چنین ناجی سواری با 15 رای در سمت نایب رییس شورا ابقا شد / در پایان جلسه، برخی اعضای شورا خطاب به رییس برگزیده شورا اعتراض کرده و با لحنی تند با وی سخن گفتند، همچنین فرزند یکی از اعضای شورا که کاندیدای یکی از سمت های هیات رییسه بود الفاظ توهین آمیزی را خطاب به حجت الاسلام و المسلمین سعادت نیا بکار برد
خوزنیوز: حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا رییس شورای شهر اهواز و جانشین علاسوند شد.

به گزارش خوزنیوز، پنجاه و پنجمین جلسه دوره چهارم شورای اسلامی شهر اهواز با موضوع انتخابات هیات رییسه برگزار شد. در نطق پیش از دستور، فرماندار اهواز که زمان جلسه را تعیین کرده بود، ضمن تشکر از شرکت اعضاء گفت: امیدوارم خیر و رضایت مردم اهواز در این جلسه باشد و اعضا با رفاقت و صمیمیت رییس خود را انتخاب کنند.

اسماعیل ارزانی بیرگانی افزود: به دلیل فاصله ای که از 12 شهریور تا پنجم مهر در انتخابات هیات رییسه افتاد، صحبت هایی به وجود آمد که این حرف ها در سایت های خبری شدت بیشتری داشت.

وی تاکید کرد: پیش از انتخابات می گویم که هیات رییسه ای که انتخاب می شود به هر 21 نفر عضو شورا تعلق دارد و دوستان باید همکاری لازم را با او داشته باشند تا منافع مردم اهواز تامین شود.

فرماندار اهواز پیرامون دلیل تعیین شدن زمان انتخابات توسط فرمانداری گفت: در قانون حق تعیین موضوع، ساعت و تاریخ جلسات شورای شهر به فرمانداری داده شده و ما کاری اضافه بر قانون انجام نداده و هیج غرض و نظری نداشتیم. قدرت همه ما به قانون برمی گردد و درماده 82 قانون آمده است که فرمانداری در صورت غیبت و تعلل اعضا در انجام وظایف خود چه حقی دارد که ما خواستیم کار به آنجا کشیده نشود.

هم چنین رامی علاسوند که تا این زمان رییس شورای شهر محسوب می شد در نطق پیش از دستور خود ضمن تشکر از زحمات فرماندار گفت: از مردم اهواز و هم چنین اصحاب رسانه به دلیل تعویقی که در انتخاب هیات رییسه به وجود آمد عذر می خواهم. امیدوارم با تجربه ای که از یک سال ریاست در شورا دارم از این پس نیز با توان مضاعف در خدمت مردم باشم.

پس از این سخنان، جلسه شورا وارد دستور کار شد و در ساعت ده و سی دقیقه برگه های مربوط به رای گیری انتخابات رییس شورا میان اعضا توزیع شد و کاظم سواری منشی شورا از افرادی که تمایل به کاندیداتوری دارند درخواست کرد نام خود را اعلام کنند.

ابتدا اسکندر زنگنه تمایل خود را برای کاندیدا شدن اعلام نمود و پس از آن حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا فرد بعدی بود که خود را داوطلب ریاست شورا بیان کرد. این اتفاق، واکنش زنگنه را در پی داشت که بلافاصله از کاندیداتوری خود انصراف داد و حسین حیدری دیگر عضو شورا به جای او خود را نامزد ریاست اعلام کرد. چند ثانیه ای نگذشته بود که زنگنه و حیدری از انصراف و کاندیداتوری خود پشیمان شده و در نهایت نام سعادت نیا و زنگنه به عنوان دو کاندیدای اصلی ریاست شورا مطرح شدند.

در پایان و پس از برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای شهر اهواز، قربانعلی سعادت نیا با 11 رای از اسکندر زنگنه با 10 رای پیشی گرفت و به عنوان رییس شورا انتخاب شد. هم چنین ناجی سواری با 15 رای در سمت نایب رییس شورا تعیین گردید.

سمت های دبیر اول شورا با 14 رای و دبیر دوم با 12 رای به ترتیب به جمشید سلحشور و کاظم سواری تعلق گرفت و غلامرضا سبزعلی نیز با ۱۳ رای به عنوان خزانه دار شورا انتخاب شد.

در پایان جلسه، برخی اعضای شورا خطاب به رییس برگزیده شورا اعتراض کرده و با لحنی تند با وی سخن گفتند، همچنین فرزند یکی از اعضای شورا که کاندیدای یکی از سمت های هیات رییسه بود الفاظ توهین آمیزی را خطاب به حجت الاسلام و المسلمین سعادت نیا بکار برد.

در این باره فرماندار اهواز در حاشیه جلسه به خبرنگاران گفت: رای‌گیری جلسه مشکلی نداشته است و با حضور 21 نفر عضو شورا انجام شد. بحث‌هایی که بین اعضا صورت گرفته به جلسه علنی و رسمی شورا ارتباطی نداشته و شکل این انتخابات به درستی انجام شد که همین برای شورای اسلامی شهر اهواز کفایت می‌کند.

هم چنین زیبا صالح پور، عضو دیگر شورا که به گروه مخالفان ریاست سعادت نیا تعلق داشت گفت: گرچه خود از پیش برای ریاست شورا تمایل داشتم و با وضعیت به وجود آمده در صورت پیوستن به گروه رقیب، هشت رای موافق از سوی آن ها داشتم، اما این را کاری خلاف اخلاق دانستم که پس از یک سال همراهی با این گروه برای ریاست به گروه رقیب بپیوندم.

وی افزود: اما آقای سعادت نیا شب قبل تا لحظه آخر در گروه 11 نفره ما کنار ما بود و قول داد رای خود را به زنگنه داده و کاندیدای ریاست نباشد.

صالح پور عنوان کرد: گویا پس از جلسه ما، جلسه دیگری بین گروه دیگر برگزار شده که در آن جلسه هماهنگی لازم برای ریاست سعادت نیا انجام شده است و نمی دانم چه اتفاقی افتاد که ایشان زبر قول خود زد و این را باید از خود او بپرسید.

اما خود سعادت نیا، که اکنون رییس شورای چهارم شهر اهواز است و اختلافاتی بر سر او وجود دارد گفت: به هرحال دوستان و اعضای شورا از سر دلسوزی می خواهند این یا آن رییس شورا باشد و رقابت ها یا حتی ذهنیت های سوئی در بین اعضا وجود دارد که این ذهنیت ها به شورا فشار می آورد. به عنوان رییس شورا تلاش خواهم کرد این فضا را از آلودگی نجات دهم.

وی در رابطه با تغییر ناگهانی نظرش راجع به کاندیدا شدن برای ریاست شورا افزود: ایا سعادت نیا مهم است یا شهر اهواز؟ ما مهم هستیم یا مردم شریفی که کار شورای آن ها یک ماه بخاطر حاشیه ها وقفه افتاده است؟ در هر طرفی که باشیم یک عده موافق و یعده ای مخالف وجود دارد و این اجتناب ناپذیر است.

غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
3
1
ممنون
ینان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
0
4
چه عجب برگزارشد!!!1
عماد جعفری پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
7
4
تبریک به جناب سعادت نیا، با آرزوی موفقیت ایشان و شفافیت بیشتر در امورات مربوط به شورا. شورای شهر اهواز اخیرن به گونه ای شده بود که سوژه خنده خیلی از هموطنان شده بود. امیدواریم با ریاست آقای سعادت نیا و همکاری سایر اعضا، این وضعیت به سرعت تغییر کند
همشهری
|
Kazakhstan
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
5
1
در شورای شهر اهواز که متشکل از 21 نفر است به نظر من می بایست یک نفر بعنوان لیدر یا همان رهبر باشد که حواشی را جمع کند که با شناختی که از اعضای شورا داشتم سعادت نیا بهترین گزینه بود چون ایشان تجارب زیادی در مسائل مدیریتی داشته و مانند خیلی های دیگه تازه به دوران رسیده نبود.
امیدوارم همه اهواز بابت این انتخاب سود کنند.
ناجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
3
5
مگه شوراهای قبلی جه گلی به سر ما و شهرمون زدن که اینا بزنن اینا سر منصب یکساله اینقد دعواشون میشه ....واقعا" برای شهر ومردم شهر و............. متاسفم
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
0
4
lما اهوازی میخواهیم با استانداردهای یک کلانشهر بین المللی...
و این رویایی دست یافتنی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
0
6
عجب روزگاری است
خدایا ما را از شر دنیا طلبی مصون بدار
رييس زاده عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
0
0
انشالله از اين پس شوراي شهر اهواز در خدمت مردم اهواز باش و باعث مضحكه و مسخره مردم نباش!!!! جدا خود شوراي شهر اين نمي دانند؟ ارزوي ما مردم اهواز شورايي است كه در شان مردم اهواز باشد و براي سعادت و پيشرفت اهواز بكوشد . انشالله
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
1
1
تبريک به اقاي سعادت نيا
به اميد پيشرفت کلان شهر اهواز
لطفا با پيام هاتون اعضاي شورا را اميدوار کنيد نه نا اميد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
1
2
شوراي شهر اهواز هاههههها هههههههها هههها و باز هم هاهاهاههههها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
0
2
اهواز= عقب ماندگی+بدبختی+فقر+بیکاری+...
شورای شهر!کدوم شهر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
2
شرکت فرزند عضو شورا ...در جلسه هیت رییسه چه معنایی دارد و ارتباط او و نقش او در این جلسه چیست و داد و بیداد گردن او چه معنایی دارد اخه به شما چه ربطی دارد ..عجیبه
:
:
:
آخرین اخبار