تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۷۱۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نشست خبری هیات رییسه جدید شورای شهر اهواز مطرح شد:
امسال شاهد اجرای چند پروژه مهم با مشارکت بخش خصوصی خواهیم بود
اکنون نیز پروژه های عمرانی در شهر اهواز در حال انجام است و در حال حاضر 13 پروژه داریم، اما امسال به دنبال اجرای طرح های کلان تر و بزرگ تری هستیم
خوزنیوز: در نشست خبری که روز گذشته در ساختمان شورای شهر اهواز برگزار شد، رییس و نایب رییس شورا، قربانعلی سعادت نیا و ناجی سواری، دبیران شورا، جمشید سلحشور و کاظم سواری و مریم ابریشم کار سخنگوی شورا حضور داشتند. پیش از جلسه سعات نیا رییس تازه برگزیده شورای شهر خطاب به خبرنگاران گفت: هرچه می دانید به صلاح شهر اهواز است بپرسید.

سعادت نیا افزود: تاکنون نشان دادیم و از این پس هم ثابت خواهیم کرد که با صبوری و متانت و وقار و با لحن خوش و توجه به افکار و اندیشه دوستان و خرد جمعی، کارها را پیش می بریم.

هم چنین جمشید سلحشور از خبرنگاران خواهش کرد سوالاتشان را پیرامون مسائل عمرانی شهر بپرسند تا هیچ بحث و اختلافی از دل این جلسه به وجود نیاید و بین اعضای شورا وحدت برقرار باشد. وی گفت: اجازه دهیم شورای شهر اهواز در یک فضای آرام به وظایفی که بر عهده دارد عمل کند.

سپس ناجی سواری نایب رییس شورا در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران از ابتدای کار شورا به نوعی همرزم ما و مشوق ما بودند و اگر هیچ انتقادی وجود نداشته باشد، کارها روی اصول پیش نخواهد رفت.

وی افزود: در تجربیاتی که در یک سال گذشته کسب کرده ایم، مشخص شده که در صورت به وجود آمدن اختلاف، اگر به طریق درست درباره آن هم فکری، همکاری و مشورت نکنیم، به مشکل برمی خوریم.

در ادامه مریم ابریشم کار سخنگوی شورا خبرنگاران را زبان گویای شورای شهر دانست و افزود: بسیار خوشحالم که جوانان خبرنگار با نشاط و انرژی مسائل شهر اهواز را دنبال می کنند و من و دیگر 20 نفر عضو شورا ابراز تعهد می کنیم که در راستای حل مشکلات مردم تمام تلاش خود را به کار بندیم.

در ادامه خبرنگاران رسانه های مختلف اهواز به طرح سوالات خود درباره مسائل شهر اهواز پرداختند و اعضای هیات رییسه به سوالات آن ها پاسخ گفتند.

سعادت نیا دررابطه با ظرفیت های فراموش شده شهر اهواز برای سرمایه گذاری گفت: ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شهر اهواز بر هیچ کس پوشیده نیست و خوزستان به ویژه اهواز از پایگاه های ذی قیمتی برخوردارند و جایگاه ارزشمندی در کشور دارند. در دوره کنونی شورا، تعداد کیسیون ها از پنج کمیسیون به هشت کمیسیون ارتقا یافته و سعی می شد لوایح پیش از تصویب، به کمیسیون ها رفته و به اصطلاح چکش کاری شوند.

وی افزود: هم اکنون قرار است معاونت های شهرداری با کمیسیون های شورا هماهنگ شده، همکاری شورا و شهرداری بیشتر شود و نظارت کمیسیون ها بر شهرداری افزایش یابد.

رییس شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: کمیسیون های شورای شهر آماده به کارند و منتظر پیشنهادها و نظرات شما (خبرنگاران) هستیم تا بتوانیم در خدمت مردم باشیم.

جمشید سلحشور دبیر اول شورا نیز در پاسخ به یکی از سوالات خبرنگاران گفت: قطعا تنها راه تبدیل اهواز به یکی از شهرهای مهم کشور در آینده نزدیک، مشارکت سرمایه گذاران در کارهای عمرانی شهر است که به دلیل برخی مشکلات تاکنون نتوانسته ایم در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشیم. با این حال با کارهایی که در دوره چهارم شورای شهر انجام شد، این نوید را می دهم که امسال شاهد اجرای چند پروژه مهم با مشارکت بخش خصوصی باشیم.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، موظفیم در چارچوب بودجه هزار میلیارد تومانی شهرداری عمل کنیم و اگر مورادی را نیز برای اصلاح بودجه در نظر بگیریم، در اصلاحیه بودجه دیده خواهد شد.

دبیر اول شورا به مشکل تملک اراضی اشاره کرد و گفت: تملک اراضی که یکی از معضلات اساسی کشور است در خوزستان هم وجود دارد و یکی از مشکلات بخش حقوقی شهرداری اهواز با معارضین است. وزارتخانه ها باید فکری اساسی در این باره بیندیشند تا مشکل مزبور حل شود.

سلحشور عنوان کرد: ما امیدواریم اختیاراتی به شهرداری داده شود تا طبق آن، به موقع و با قیمت روز تملک اراضی انجام شود.

وی در زمینه ارتباط شورا با نمایندگان مجلس گفت: واقعیت نزد همه ما یکی و آن خدمت به مردم شهر اهواز و رفع مشکلات شهری است و می توانیم همه باهم هماهنگ باشیم. به طور قطع اگر کمک ها متقابل باشد کارهای اساسی تری می توان انجام داد.

کاظم سواری دبیر دوم شورا در پاسخ به سوالی دیگر بیان کرد: من معتقدم اصحاب رسانه می توانند حتی به شورا خط بدهند، راهکار بدهند یا آن را دچار چالش کنند. آن ها هم می توانند هم فرصت ها را به چالش بدل کنند و هم چالش ها را به فرصت، و قدرت دارند توان مدیران را دوبرابر کنند.

وی درباره ضعف سرمایه گذاری بخش خصوصی در خوزستان گفت: همه می دانیم که سرمایه گذاری در اهواز نه تنها در حد صفر بلکه زیر صفر و منفی است، زیرا نه تنها از فرصت ها استفاده نکردیم بلکه آن ها را به چالش تبدیل کردیم و مشکلاتی درست شد.

سواری عنوان کرد: اعتقاد دارم در فرایند سرمایه گذاری، شرایط باید برای شهرداری و سرمایه گذار برد-برد باشد و از سوی دیگر ما باید با خود سرمایه گذار مرتبط باشیم. هنگامی که واسطه وارد کار می شود مشکلات دوبرابر می شوند.

دبیر دوم شورا هم چنین گفت: البته اکنون نیز پروژه های عمرانی در شهر اهواز در حال انجام است و در حال حاضر 13 پروژه داریم، اما امسال به دنبال اجرای طرح های کلان تر و بزرگ تری هستیم. استدعای من از مدیران شهرداری ها این است که به صورت جزیره ای اقدام به سرمایه گذاری نکنند و در شهرداری نیز کارها در معاونت سرمایه گذاری که تعریف کرده ایم متمرکز شود.

وی در رابطه با پرسش خبرنگاری درباره وضعیت عملکرد شهردار بیان کرد: عملکرد شهردار شفاف است و نیازی به صغری و کبری چیدن نیست. به عنوان نمونه میزان آسفالت در همه نقاط شهر چندبرابر شده است.

سواری افزود: از عملکرد شهردار راضی هستیم، البته توقعمان بیش از این بوده اما هر مدیری تا وارد کار شده و با سیستم آشنا شود مدتی زمان می برد اما در همین مدت کم هم پروژه های عمرانی بسیار خوبی در دست اقدام و مطالعه بوده که ظرفیت های زیادی دارند.

سپس ناجی سواری، نایب رییس شورا در رابطه با ممنوعیت خدمات رسانی به ساکنان خاشیه شهرگفت: بالاخره حاشیه شهرها از مردمی تشکیل شده که وضعیت اقتصادی بحرانی دارند. ساکنان منطقه جنوب غربی اهواز مثلا در کوی گلدشت یا کوی سادات در ابتدای کار دوره چهارم شورا از هیچ گونه امکاناتی برخوردار نبودند و حتی مسیر عبور دانش آموزان با توجه به مشکلات آب و فاضلاب قابل تردد نبود.

وی افزود: اما این افراد نیز شهروندان ما هستند و مثل ما حق رای دارند. اغلب خانه های این مناطق دارای سند زمین کشاورزی یا با چند خانه دیگر دارای سند مشترک هستند و غیرقانونی نیستند. پس حاشیه ها غیرقانونی نیستند.

نایب رییس شورای شهر عنوان کرد: با وجود آن که نزدیک به 80 درصد این خانه های این مناطق با مجوز ساخته شده اند، اما ساکنان آن ها حتی از 10 درصد خدمات شهری ساکنان مرکزی اهواز نیز برخوردار نمی شوند.

رییس شورای شهر اهواز نیز در رابطه با بلاتکلیفی ساکنان منطقه مهدیس گفت: جدا شدن منطقه کوت عبداله از اهواز و تبدیل شدن آن به شهرستان کارون، در آن زمان به دلیل ارتباط خوبی که میان نمایندگان خوزستانی مجلس با دولت به وجود آمد، فرصت مناسبی برای این کار فراهم شد که در آن مقطع کار ارزشمندی بود. اما این کار نیاز به یکسری مقدمات فنی داشت که در آن زمان فرصت انجام آن فراهم نشد.

وی افزود: ضمن احترام به تک تک همکارانمان در شهرداری، اکثر کارمندان این سازمان فاقد تحصیلات کافی و زیر دیپلم هستند و در این زمینه نیاز به آموزش و تقویت کارکنان وجود دارد تا از توانمندی لازم برخوردار شوند و توجه به نیروی انسانی در دستور کار ما قرار دارد.

سعادت نیا خاطرنشان کرد: با این حال پرسنل شهرداری باید از امنیت شغلی برخوردار باشند و ما سعی داریم ارتباط خود را با شهرداری مستحکم تر کرده و با تغییر کارکنان شهرداری در هر رده ای که باشند مخالفیم.

رییس شورای شهر اهواز در رابطه با اختلافاتی که به دلیل کاندیدا شدن و ریاست او در شورا وجود دارد گفت: به هرحال شورا به مثابه یک عقل جمعی و دارای اختلاف سلیقه هایی است و من برای تک تک اعضای شورا احترام قائلم و با کمال تواضع و فروتنی در خدمت آنها هستم، حتی اگر خدای نکرده تمام روز به من بدوبیراه بگویند.

وی یادآور شد: به دلیل جایگاه و مسئولیتی که داریم از ما توقع هایی وجود دارد و خدا کند اسم ما در فهرست کسانی نباشد که باعث عقب ماندگی شهر اهواز خواهند بود.

سلحشور نیز در رابطه با پراکنده نبودن خدمات شهری در همه نقاط اهواز یادآور شد: باید در نظر داشته باشیم در نقاطی که از خدمات بیشتری بهره مند می شوند، درآمدزایی شهرداری نیز بالاتر است و از آن جا که درآمدها متعلق به مردم همان منطقه است، نمی توان آن را صرف نقاط دیگر نمود. در این زمینه استانداری هرساله امکاناتی را در اختیار شهرداری می گذاشت که اکنون قطع شده، امیدواریم درآینده بازهم این بودجه دولتی دریافت و صرف مناطق حاشیه ای شود.

گفتنی است در اواسط جلسه اسکندر زنگنه رقیب سعادت نیا که در انتخابات دیروز موفق به کسب کرسی ریاست شورا نشده بود، برای مدت کوتاهی از در سالنی که نشست خبری در آن برقرار بود وارد و سپس خارج شد؛ خطاب قرار دادن وی از سوی سعادت نیا و دعوت از او برای حضور در جلسه اثری نداشت و زنگنه تمایلی به شرکت در نشست خبری هیات رییسه نداشت.

هم چنین سعادت نیا از خبرنگاران خواست برای بالا رفتن اعتماد به نفس او که به باور خود دارای اعتماد بنفس ضعیفی است دعا کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
5
تصویب بودجه هزارمیلیاردی برای شهر اهواز افتخاری ندارد و رقم بودجه حداقل میبایست 3برابر میزان فعلی باشد.
به منظور نظارت بهتر بر پروژه های عمرانی شهرداریهای استان خصوصا شهرداری اهواز پیشنهاد میشود که همه رسانه های استان بخش ثابتی از مطالب روزانه خود را به نقد و بررسی طرحهای عمران شهری اختصاص دهند.
همچنین ایجاد بانک ایده در شهرداری اهواز با هدف مشارکت بیشتر شهروندان در حل مسائل شهری و ارائه ایده های خلاقانه توسط مردم برای برون رفت از معضلات موجود میتواند راهگشا باشد.
:
:
:
آخرین اخبار