تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۷۱۱۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاکید برساماندهی شلمچه برای حضور راهیان نور
فرماندار خرمشهر با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: یادمان شهدای شلمچه و دیگر اماکن مقدس باید برای حضور کاروان های راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی ساماندهی شوند.

ولی الله حیاتی روز یکشنبه در نشست هماهنگی راهیان نور و آیین دعای عرفه در دفتر امام جمعه خرمشهر افزود: دستگاه های اجرایی برای ساماندهی شلمچه برنامه ریزی و بودجه تعیین کنند.

وی گسترش برنامه عظیم راهیان نور را یکی از بهترین راهکارهای ترویج روحیه حماسی و جهادی در جامعه دانست و گفت: حرکت کاروان های راهیان نور برکات و دستاوردهای فراوانی به دنبال داشته و فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه زنده کرده است.

فرماندار خرمشهر اطلاع رسانی، تبلیغات و زیباسازی ورودی های شهر را ضروری خواند و افزود: امیدواریم امسال با توجه به تجربه سال های گذشته علاوه بر شناسایی نقاط ضعف و به حداقل رساندن مشکلات، بتوانیم خدمات ارزنده ای به کاروان های راهیان نور ارائه دهیم.

نماینده تام الاختیار بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان نیز در این نشست گفت: علاوه بر شلمچه، مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر نیز از مراکز مورد توجه کاروان های راهیان نور است که باید ساماندهی شود.

سرهنگ عبدالمجید عقیلی با اشاره به کمبود اعتبار برای خدمات رسانی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس افزود: متاسفانه نقش سازمان منطقه آزاد اروند به رغم وجود ظرفیت های فراوان در زمینه کاروان های راهیان نور کم رنگ بوده است.

وی اشتغالزایی در محدوده شلمچه را ضروری خواند و اظهار کرد: ستاد مرکزی راهیان نور در طرح جامعه ساماندهی شلمچه، اشتغالزایی در این محدوده را در دستور کار دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر نیز راهیان نور را بستری معنوی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد و افزود: حرکت راهیان نور سدی محکم در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان می باشد.

سرگرد مجید حسین زاده گفت: حضور خادمان شهدا، مبلغان، راویان و مداحان اهل بیت برای خدمات رسانی به کاروان های راهیان نور از دیگر اقداماتی است که برای ارائه و برگزاری هر چه بهتر اردوی راهیان نور به لحاظ کمی و کیفی مدنظر قرار دارد.

وی بر ساماندهی سرویس های بهداشتی، تامین آب آشامیدنی بهداشتی و پاکسازی یادمان شهدای شلمچه تاکید کرد و افزود: در سال های گذشته به لحاظ استقبال پرشور کاروان های راهیان نور در روز دعای عرفه مردم برای برگشتن به منازل خود با کمبود خودروهای جمعی مواجه بودند.

سرگرد حسین زاده به وجود بیش از 10 هزار جلد کتاب دعای عرفه اشاره کر و گفت: چاپ 10 هزار جلد دیگر نیاز است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار