تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۱۲۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سایت ترخیص و عرضه خودروهای پلاک اروند در آبادان راه‌اندازی می‌شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان از راه‌اندازی سایت ترخیص و عرضه خودروهای پلاک اروند در این شهرستان خبر داد.

عزیزالله شهبازی در جلسه هماهنگی برای سرعت‌بخشی به امر ترخیص خودروهای پلاک اروند از بندر خرمشهر در محل فرمانداری خرمشهر، با اشاره این‌که گمرک آبادان در محدوده منطقه آزاد قرار دارد، اظهارکرد: براساس قانون امکان ترخیص و عرضه خودروهای پلاک اروند و سایر کالاها از طریق گمرک آبادان بلامانع است؛ لذا آمادگی برای ایجاد سایت مذکور در آبادان وجود دارد.

وی با اعلام آمادگی فرمانداری ویژه و گمرک آبادان برای ارائه خدمات صفر تا 100 خدمات خودرویی پلاک اروند از قبیل ورود، ترخیص و فروش در این سایت افزود: با انجام این کار از حجم مراجعات شهروندان آبادانی، اروندکناری، چوئبده به بندر و گمرک خرمشهر کاسته می‌شود و مردم راحت‌تر و در کمترین زمان می‌توانند کارهایشان را پیگیری و به انجام برسانند.

فرماندار ویژه آبادان ادامه‌داد: درصددیم تا با تعامل و همگرایی با فرمانداری خرمشهر و مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند در راستای کاهش مسائل و مشکلات شهروندان منطقه بکوشیم.

شهبازی تصریح‌کرد: از آنجایی‌که طرح‌های منطقه آزاد اروند طرح‌هایی راهبردی و دوربردی است لذا باید برای انجام و اجرای آن‌ها علاوه بر اتخاذ تمهیدات و برنامه‌ریزی مناسب و مدون در بحث اجرایی و عملیاتی نیز با مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در شهرهای آبادان و خرمشهر هماهنگی و تعامل بیشتری صورت گیرد.

به گفته وی این تعامل، همکاری و هماهنگی سبب سرعت‌بخشی به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های منطقه آزاد و جلب رضایتمندی شهروندان آبادانی و خرمشهری خواهد شد.

تصمیم دولت در تسری منطقه آزاد برای کمک به وضعیت معیشتی مردم بود

معاون استاندار خوزستان با اشاره به سفر ریاست جمهوری که منجر به گسترش حوزه منطقه آزاد اروند تا بیش از 34 هزار هکتار شد، گفت: این تصمیم دولت در راستای منتفع شدن مردم این دو شهر مقاوم بود تا از قبل این مزیت بتوان در راستای بهبود وضعیت شهری، اقتصادی، معیشتی، شغلی و اجتماعی بهره برد.

شهبازی با اشاره به تخصیص 130 میلیارد تومان اعتبار به‌منظور توسعه گردشگری در استان خوزستان از ایجاد جزیره شادمانی در آبادان به عنوان یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده و قابل اجرا در این طرح توسعه‌ای نام برد.

فرماندار ویژه آبادان افزود: ایجاد فضاهای مناسب برای کار، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و نشاط اجتماعی سبب ماندگاری شهروندان می‌شود.

آبادان نماد پیشرفت خوزستان

وی از آبادان به عنوان آبادان نماد پیشرفت استان خوزستان نام برد و اظهارکرد: با توجه به برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید برای توسعه در شهرهای آبادان و خرمشهر که اکنون نیز آغاز شده، امید می‌رود تا با یک همگرایی و تعامل همه جانبه در میان مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران منطقه آزاد اروند بتوانیم کارهای با ارزشی را به انجام برسانیم تا مردم از آن سود ببرند.

شهبازی تصریح‌کرد: لوکوموتیو توسعه و پیشرفت خوزستان از شهرهای آبادان و خرمشهر به راه افتاده است.

فرماندار ویژه آبادان یادآورشد: ماموریت داریم تا در نشستی مشترک با مسئولان خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص سرعت‌بخشی به ترخیص خودروهای وارده به منطقه که اکنون حجم زیادی از آن‌ها همچنان در نوبت ترخیص باقی‌مانده و سبب گلایه‌مندی صاحبان آن‌ها شده، راهکارهای مناسبی را بررسی، ارائه و عملیاتی کنیم.

معاون استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد تا با یک عزم جدی ماشین‌هایی را که در صف ترخیص باقی مانده‌اند و متقاضیان آن‌ها نیز منتظر تحویل ماشین‌هایشان هستند را به آن‌ها تحویل داده شود.

شهبازی بار دیگر از آمادگی فرمانداری ویژه و گمرک آبادان برای ایجاد سایت ترخیص و عرضه خودروهای پلاک اروند در آبادان خبرداد و گفت: به زودی این سایت که زمین مورد نیاز آن را نیز در آبادان در اختیار داریم، برای ارائه خدمات آسان و بهتر به شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

:
:
:
آخرین اخبار