تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۱۲۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جابجایی مردم مسجدسلیمان به مشکل برخورد
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: جابجایی مردم از نقاط آلوده دارای نشت نفت و گاز در مسجد سلیمان به دلیل مشکلات اعتباری ساخت و تکمیل یک هزار واحد مسکونی جایگزین با مشکل روبرو شد.

احمد سیاحی روز سه شنبه اظهار کرد: از آغاز شروع مناقصه در نیمه نخست سال 91 بحث بر سر ساخت یک هزار واحد مسکونی 91 با اعتبار اولیه یک هزار و 200میلیارد ریال بود که این اعتبار از طریق وزارت نفت در اختیار وزارت راه و شهرسازی و از سوی این وزارتخانه در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد و اجرا کند.

وی افزود: وزارت نفت تاکنون 940میلیارد ریال از مجموع اعتبار مزبور را پرداخت کرده و تخصیص این اعتبارات به راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با مشکل مواجه شده است.

سیاحی با مناسب ارزیابی کردن کیفیت کار در ساخت این واحدها گفت: سه ماه پیش ساخت 300واحد از این پروژه تمام شد و در زمینه تامین آب، برق و شبکه فاضلاب مشکل پیدا شد که با برگزاری نشست هایی این زیرساخت ها آماده و واگذار شد و هم اینک مردم در این واحدها اسکان یافته اند.

وی اضافه کرد: در اولویت بعدی 255واحد مراحل تکمیلی ساخت را پشت سر می گذارند تا واگذار شوند.

سیاحی تاکید کرد: با توجه به روند افزایشی قیمت تمام شده ساخت و ساز ها، بدیهی است که احداث تمامی واحدها با اعتبار اولیه یادشده به اتمام نمی رسد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری نشست هایی با پیمانکاران طرح، نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی و مدیران شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برای رفع مشکلات طرح افزود: این طرح یک هزار و 550میلیارد ریال نیاز دارد که با احتساب اعتبار اولیه ، 350میلیارد ریال دیگر لازم است.

وی به پیگیری های صورت گرفته در این زمینه اشاره و اظهار کرد: به دنبال این پیگیری ها در چهار روز پیش از سوی وزارت نفت 10میلیارد ریال برای پرداخت به پیمانکار داده شده است.

مسجد سلیمان با حدود 300هزار نفر جمعیت در شمال شرقی خوزستان زادگاه نفت بوده و در سال 1908میلیادی مصادف با سال 1287 خورشیدی برای نخستین بار چاه نفت در این شهر فوران کرد.

در این شهرستان ۲۴ نقطه دارای نشت نفت شناسایی شده که پنج نقطه آن در مناطق شهری است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار