تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۱۲۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
افزایش اعتبار دفترچه بیمه
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در طرح تحول نظام سلامت ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است و در عین حال اصلاحات ساختاری در بیمه و مدیریت هزینه لازم است تا نابسامانی در دریافت تعرفه کنترل شود.

علی ربیعی امروز در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با موضوع ابلاغ فاز سوم طرح تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت گفت:‌ وقتی فاقد برنامه‌ هدفمند باشیم نابرابری‌ها کم نمی‌شوند و عدالت اجتماعی گسترش نمی‌یابد و در کنار آن فقر و بیکاری کم نمی‌شود.

وی افزود:‌ طرح تحول نظام سلامت اولویت دولت است و محرومیت و فقرزدایی و توجه دولت به اعتبارات سلامت به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطرح شده است بنابراین همه اقدامات برای اجرای موفق طرح باید انجام شود.

ربیعی گفت: همه باید کار کنیم تا طرح موفق شود و اصلاحات اساسی پیش‌رو داشته باشیم و این در حالی است که کتاب ارزش نسبی خدمات یکی از اقدامات اساسی برای اجرای طرح است البته هزار روز بیشتر فرصت نداریم و باید برای بهبود وضعیت پیش برویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ به رغم تمایلات اولیه و بزرگنمایی‌هایی که شد این طرح در جایگاه خود نشست و ما با تمام توان در کنار آن هستیم.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی 12 هزار میلیارد تومان در این بخش هزینه کرده، بیمه سلامت ایرانیان هر روز پویاتر شده است و 8 جلسه اصلی در شورای عالی بیمه تشکیل داده‌ایم که در دولت قبلی فقط یک جلسه بود.

ربیعی ادامه داد: بدهی 10 ماهه بیمه را با یکی دو ماه تأخیر به‌روز کرده‌ایم و علاوه بر افزایش اعتبار دفترچه بیمه شرایط گردش مالی برای تحرک بیمه‌ها را آماده کرده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ اصلاحات ساختاری به همراه مدیریت هزینه باید انجام شود تا از نابسامانی در دریافت تعرفه جلوگیری شود همچنین شرایط عقد قرارداد هماهنگ، وجود سه گزینه دفترچه، کارت سلامت و بدون کارت در دستور کار قرار گرفته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار