تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۷۱۲۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک کارشناس ترافیک:
اجرای طرح پارکبان دراهواز تا سه ماه آینده / این طرح فقط به صورت مکانیزه اجرا می شود
در حالت مکانیزه، شهروندان اهواز با کارت شهروندی خود می توانند حق پارک را پرداخت کنند. نحوه محاسبه حق پارک به این صورت است که یک بار موقع پارک و بار دیگر موقع خروج از جای پارک کارت را وارد دستگاه می کند و براساس زمان طی شده مبلغی از کارت کسر می شود
خوزنیوز: یک کارشناس ترافیک گفت: طرح پارکبان تا سه ماه آینده و تنها به صورت مکانیزه در اهواز اجرا می شود.

مجتبي معاضدي در گفت‌وگو با خبرنگار خوزنیوز اظهار داشت: مطالعات فشرده ای پشت طرح پارکبان اهواز قرار دارد و طبق پیشبینی های ما، اگر کاری انجام ندهیم تا چند سال آینده کنترل ترافیک شهر کاملا از دستمان خارج می شود.

وي مدير پروژه سامانه هوشمند معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري اهواز در رابطه با معضلات احتمالی طرح پارکبان تاکید کرد: با توجه به فسادی که در نتیجه دخالت نیروی انسانی در طرح پارکبان در نحوه برخورد با مردم، دریافت مبالغ اضافی و هماهنگی های غیرقانونی با این افراد ممکن است به وجود آید، طرح پارکبان تنها در صورتی قابل اجراست که به صورت هوشمند و بدون دخالت نیروی انسانی اجرا شود.

معاضدي افزود: حالت غیرمکانیزه طرح پارکبان اصلا در اهواز اجرا نخواهد شد. به علاوه در ماده 15 قانون، قید شده که این طرح باید تنها توسط دستگاه های هوشمند اجرا شود و غیر از این خلاف قانون است.

مدير پروژه سامانه هوشمند معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري اهواز خاطرنشان كرد: در حالت مکانیزه، شهروندان اهواز با کارت شهروندی خود می توانند حق پارک را پرداخت کنند. نحوه محاسبه حق پارک به این صورت است که یک بار موقع پارک و بار دیگر موقع خروج از جای پارک کارت را وارد دستگاه می کند و براساس زمان طی شده مبلغی از کارت کسر می شود.

وي ادامه داد: در این حالت دیگر شخصی نمی تواند مبلغ اضافه ای از شهروندان دریافت کند و حق پارک مطابق مصوبه شورای ترافیک محاسبه و دریافت می شود.

معاضدی گفت: خوشبختانه حدود هشت هزار و 500 شهروند کارت در دست مردم اهواز هست که از این پس این کارت علاوه بر پرداخت کرایه اتوبوس، در خدمات طرح پارکبان و هم چنین پارکینگ ها نیز قابل استفاده است.

وی بیان کرد: در هر محل طرح پارکبان، نیروهای انسانی نیز جهت آموزش و نیز شارژ کردن کارت ها حضور دارند.

مدير پروژه سامانه هوشمند معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري اهواز یادآور شد: حتی در کشورهایی که پارکینگ های مسقف و طبقاتی وجود دارد نیز پارک حاشیه خیابان ها وجود دارد و این پدیده قابل اجتناب نبوده و مغایرتی با وجود پارکینگ ندارد.

معاضدی تاکید کرد: هدف از ایجاد طرح پارکبان کسب درآمدی اضافه برای شهرداری نیست و حتی اگر علاوه بر هزینه های خود طرح درآمدی حاصل شود، صرف ایجاد پارکینگ در سطح شهر خواهد شد. هدف اصلی ما مدیریت پارک خودروها و توزیع عادلانه جای پارک است.

وی گفت: پس از برگزاری مناقصه و تعیین سرمایه گذار طرح، حدودا تا 3 ماه آینده اجرای طرح آغاز خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
1
1
خلایق هر چه لایق
:
:
:
آخرین اخبار