تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۱۲۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاروانسرای قدیم دزفول تخریب شد
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از تخریب کاروانسرای بازار قدیم این شهر به دلیل ساخت و ساز غیر مجاز در مجاورت آن خبر داد.

غلامعلی باغبان کوچک  سه شنبه افزود: این کاروانسرا که متعلق به اواخر دوره زندیه و اوایل دوره قاجاریه می باشد در حالی تخریب شد که مرمت آن با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال از سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود:مالک زمین مجاور این کاروانسرا بدون رعایت اصول ایمنی اقدام به گود برداری کرده که این امر موجب تخریب این اثر تاریخی شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با انتقاد از شهرداری دزفول که بدون استعلام از این سازمان اقدام به تمدید پروانه ساخت برای زمین مجاور کاروانسرای بازار قدیم کرده افزود:شهرداری دزفول بدون استعلام از میراث فرهنگی پروانه ساخت زمین مجاور کاروانسرا را تمدید کرده و مالک نیز بدون رعایت ضوابط ایمنی هنگام ساخت به بخشی از کاروانسرای بازار صدمه زده است.

رییس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول افزود:عملیات مرمت این کاروانسرا به دلیل مشکلات ایجاد شده و تخریب صورت گرفته متوقف شده و از مالک نیز شکایت شده که مراحل قانونی را سپری می کند.

وی اظهار داشت: نبود کار کارشناسی هنگام ساخت و ساز و بی توجهی به بافت قدیم لطمات زیادی به بافت قدیم و تاریخی دزفول وارد کرده است.

اجرای طرح فاضلاب و نفوذ آب به سازه های خشتی و آجری بافت قدیم در محدوده بازار خراطان دزفول آسیب زده و این سازه ها پایداری خود را از دست داده و تعدادی خانه و مغازه تاریخی خسارت دیده است.

شهر دزفول در شمال استان خوزستان حدود 250 هکتار بافت قدیم دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار