تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۷۱۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کتاب «همسایه پیامبر (ص)» رونمایی شد
آیین رونمایی از کتاب «همسایه پیامبر (ص)» زندگی‌نامه و خاطرات شهید داوود دانایی روز سه شنبه (8 مهر93) در کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.

منصور كوهي‌رستمی، سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان،در اين آيين گفت: نسل جدید خاطرات عمیقی از جنگ ندارند. لذا وظیفه کسانی که در جنگ بوده‌اند معرفی جنگ و خاطرات آن است. البته ما نیز به عنوان نسل جوان وظیفه داریم که در حفظ این خاطرات ارزشمند گام برداریم.

وي ادامه داد: در سطح استان 219 کتابخانه ایجاد شده که این 219 کتابخانه هر كدام 219 مرکز فرهنگی برای زنده نگه‌ داشتن فداکاری‌ها، ایثار و یاد شهدا در این برهه زمانی است. ما در زمینه دفاع‌ مقدس برنامه‌های متنوعی را همچون معرفی کتاب، نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی و غيره در دستور کار قرار داده‌ایم و در حال پياده و اجرا كردن آن‌ها هستيم.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: باید فرهنگ رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس فراموش نشود و آن‌ها را نهادینه کنیم.

سپس محسننعماء، مولف کتاب «همسایه پیامبر (ص)»، اظهار کرد: صحبت پیرامون این شهید بسیار مشکل است چراکه جاي جاي زندگی این شهید از زمان تولد تا شهادت برای ما درس بوده است. در زمینه معرفی شهید دانایی ما فقط کسانی بودیم که مطالبی را انعکاس دادیم.

او افزود: شهید داوود دانایی کسی بود که اگر کسی بگوید او را می‌شناسم به جرأت می‌توانم بگویم همان فرد کسی است که او را نمی‌شناسد.

مولف كتاب «همسايه پيامبر» ادامه داد: ما فقط یک داوود دانایی نداریم بلکه بهبهان ما پر از داوود دانایی‌هايي است که متاسفانه ما زیاد قدر آن‌ها را نمی‌دانیم.

نعماء با اشاره به نام چند تن دیگر شهدا هشت سال دفاع مقدس گفت: ما باید شهدا را به جامعه معرفی کنیم چراکه غفلت از آن‌ها و خاطراتشان باعث می‌شود که یاد آن‌ها از خاطره ها برود. همچنين مسؤولان استان و همرزمان شهدا که دلشان برای فرهنگ شهادت می‌تپد باید در جهت شناسایی هر چه بیشتر آن‌ها گام بردارند.

در ادامه اين مراسم سردار محمد علی‌پور، مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خوزستان، با گرامیداشت یاد و خاطره همه کسانی که جان خودشان را برای دین و کشور بخشیدند، گفت: شهید داوود دانایی باید به عنوان یک الگو به نسل‌های آینده معرفی شود. او جوانی بود که می‌توانست مثل بقیه جوان‌ها به زندگی عادی خودش ادامه دهد و الان در میان ما باشد اما با فداکاری‌هایش توانست جمع زیادی را از یک مهلکه نجات دهد. اگر فداکاری‌های او نبود الان بسياري دیگر از جوانان اين مرز و بوم شهید شده بودند.

او با بيان اين كه شهدای ما به تکلیف خودشان عمل کردند و در آن برهه زمانی اجازه ندادند تا دشمن فرهنگ، ناموس و مردانگی ما را به یغما ببرند اظهار كرد: دفاع مقدس مقطعی از تاریخ است که نوشته خواهد شد. زمانی که همه دنیا در برابر ایران ایستادند تا بر علیه انقلاب اسلامی بجنگند ملت و جوانان ایران در مقابل آن‌ها ایستادند و آن‌ها را شکست دادند.

علي‌پور تصريح كرد: درباره دفاع مقدس باید نوشت و گفت و باید زاویه‌های پنهان و پیدای هر فردی که در جبهه حضور داشته است تبدیل به آثار شود. شهدا و رزمندگان تکلیف خودشان را انجام دادند اما تکلیف ما این است که آثار دفاع مقدس را ماندگار کنیم و امثال داوود دانایی‌ها را به تصویر بکشیم.

او تاکید کرد: ما باید صحنه‌های نبرد انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را برای نسل‌های آینده زنده و پویا نگه داریم چراکه اگر غفلت کنیم مورد مواخذه قرار خواهیم گرفت.

مدير كل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خوزستان خاطرنشان كرد: دشمن با تمام امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به میدان آمده تا تمام خاطرات هشت سال دفاع مقدس را از ذهن‌ها محو کند. امروز وظیفه ما این است که آثار دفاع مقدسی را نشر دهیم. بنابراین ما دست خودمان را برای کمک به سمت شما دراز می‌کنیم تا به سمت ماندگاری آثار دفاع مقدس برویم.

در پایان این مراسم از کتاب «همسایه پیامبر (ص)» رونمایی شد و از همسر شهید دانایی و نویسنده کتاب تقدیر به عمل آمد.
:
:
:
آخرین اخبار