تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۷۱۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شیخی اعلام کرد:
مديران مدارس خط مقدم رفع بي سوادي
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مديران مدارس خط مقدم رفع بي سوادي هستند.

موسی شیخی در اجلاس روساي آموزش و پرورش خوزستان اظهار كرد: سازمان یونسکو آموزش پیش از دبستان و آموزش بزرگسالان را امری بسیار مهم می داند زیرا اگر ولی دانش آموز بی سواد باشد نمی توان هیچ کاری از پیش برد.

شیخی تصریح کرد: بحث توسعه سوادآموزی در شاخصه های توسعه استان را پیگیری کرده و قرارداد و تفاهم نامه هایی با روسای آموزش و پرورش شهرستان ها مبنی بر ریشه کنی بی سوادی و ارتقا سطح فرهنگ منعقد کرده ایم.

وی بیان کرد: حجم فعالیت سوادآموزی را از وزارت آموزش و پرورش گرفته و در دوره های متعدد برای عملیاتی کردن به شهرستان ها ابلاغ و ارسال کردیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان اذعان كرد: طرح دیگری که مورد تاکید وزارت و مدیرکل قرار دارد آموزش اولیا بی سواد مدارس است که در دو مرحله به شهرستان ها ابلاغ کردیم. در مرحله اول شناسایی اولیا بی سواد 43 هزار نفر و در مرحله دوم 66 هزار نفر شناسایی شدند.

شیخی از طرح آموزشی بي سوادان 10 تا 20 ساله خبر داد و گفت: به علت اینکه این قشر می توانند در چرخه تولید و رعایت هنجارهای اجتماعی نقش موثر و بی بدیل داشته باشند طرح آموزش آنان مطرح شد.

وی بيان كرد: توجیه و آموزش مسئولان سواد آموزی را در سه مرحله اجرا کرده و تفاهم نامه و قراردادهایی را با دستگاه های مشارکت کننده خصوصی و دولتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، بسیج سازندگی، کانون های فرهنگی مساجد و مکتب القرآن ها داشته و طرح انسداد مبادی ورود بی سوادی نیز اجرا می شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان كرد: سوادآموزي مانند يك باتلاق است كه در ابتداي كار بايد دور آن را سد بسيازيم و بعد از آن نيز باتلاق بي سوادي را به صورت كامل بسوزانيم. مسئله سواد آموزي و ريشه كن كردن بي سوادي در خوزستان آن قدر اهميت دارد كه در جلسات مختلف شوراي آموزش و پرورش استان و شوراي معاونين مطرح شد.

شيخي يادآور شد: يك عزم ملي و اراده قوي از سوي استاندار خوزستان، مسئولان اجرايي، صدا و سيما و فرمانداران براي ريشه كن كردن بي سوادي شكل گرفته است. روساي آموزش و پرورش و به ويژه مديران مدارس خط مقدم رفع بي سوادي هستند. تمام مطالبات آموزش دهندگان حقيقي و حقوقي نهضت سوادآموزي شهرستان ها پرداخت شده است.

وي بيان كرد: مسئولان كشوري تاكيد بسياري بر استفاده از همكاري معلمان در آموزش كلاسي و فرد به فرد دارند. به عنوان مثال رئيس جمهور معلمان را به عنوان شخص حقوقي مجاز به انعقاد قرارداد براي رفع بي سوادي دانست. همچنين تاكيد وزير آموزش و پرورش و مديركل آموزش و پرورش خوزستان بر اين است كه بايد در هر مدرسه حداقل يك كلاس سواد آموزي تشكيل شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار