تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۷۱۲۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس:
مدیران منطقه آزاد اروند از انجام وظایفشان شانه خالی می‌کنند
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مدیران منطقه آزاد اروند از انجام وظایفشان شانه خالی می‌کنند.

سیدحسین دهدشتی اظهار کرد: موضوع توسعه منطقه آزاد فرصتی است برای شهرهای آبادان و خرمشهر که هیئت مدیره منطقه آزاد باید بتوانند از این فرصت به طور بهینه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته از هیئت مدیره جدید چیزی جز حرف نشنیدیم، افزود: تسری منطقه آزاد اروند به کل شهرهای آبادان و خرمشهر مجالی است که علاوه بر رونق این دو شهر می‌تواند کل استان خوزستان را نیز منتفع کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منطقه آزاد اروند می‌تواند به دروازه ورود توسعه به استان خوزستان تبدیل شود، اما متاسفانه هیئت مدیره منطقه آزاد از سر جایشان تکان نمی‌خورند و این استاندار است که جلوتر از منطقه حرکت می‌کند و می‌کوشد تا آنچه که در حوزه ماموریت‌ها و وظایف این سازمان است اجرایی و به انجام برساند.

دهدشتی تصریح کرد: دنبال کردن مسائل جزو وظایف مدیران منطقه آزاد است که متاسفانه از زیر آن شانه خالی می‌کنند.

این نماینده با تاکید بر آنکه باید کوشید تا شهر آبادان از هر موقعیت و نفعی از قبل منطقه آزاد بهره‌مند شود، یادآور شد: در بحث خودروهای منطقه آزاد در سه سال اخیر به جز افراد خاص، دیگر شهروندان از آن استفاده نکردند، اینکه از یک جمعیت 500 هزار نفری آبادان و خرمشهر 2 یا 3 هزار نفر خودرو پلاک اروند خریده‌اند موضوع قابل توجهی نیست.

وی ادامه داد: اینکه چرا مردم نتوانسته‌اند از این امکانات بهره ببرند را مسئولان منطقه آزاد اروند باید پاسخ دهند، به طور قطع اتخاذ تصمیمات و تمهیداتی همچون ارائه تسهیلات به شهروندان با هدف افزایش سطح توانمندی مردم برای خرید خودرو از پیش پا افتاده‌ترین تمهیدات است که متاسفانه این کار را نیز نکردند.

*تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری به ویژه تاکسی‌ها به خودروهای پلاک اروند

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌تر در خصوص تجهیز ناوگان حمل و نقل شهری به ویژه تاکسی‌ها به خودروهای پلاک اروند از طریق منطقه آزاد پیشنهاداتی را به مسئولان منطقه آزاد و شهرداری ارائه کردم که تاکنون این کار صورت نگرفته است.

وی افزود: اینکه اهواز در خصوص تجهیز ناوگان تاکسی‌هایشان به خودروهای پلاک اقدام کردند شاید سبب شود تا مسئولان شهرهای آبادان و خرمشهر کمی به خودشان بیایند و کار انجام دهند.

دهدشتی اظهار کرد: موضوع توسعه امتیاز تردد خودرو توسط استاندار در سطح استان خوزستان فرصتی است که هیئت مدیره منطقه آزاد اروند می‌توانند آن را ادامه دهند و از این فرصت حاصل شده به نحو مطلوبی بهره ببرند.

این نماینده با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند با استاندار خوزستان تصریح کرد: معتقدم که راه‌اندازی بورس خرید و فروش خودروهای پلاک اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر حداقل کاری ‌است که مدیران منطقه آزاد می‌توانند انجام دهند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه مسئولان منطقه آزاد اروند با استاندار همراه و همگام نیستند، و این در حالیست که با تعاملی دو سویه می‌توان از ظرفیت ورود خودرو از منطقه آزاد در سطح استان خوزستان همراه با برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهای مناسب و عملی استفاده کرد.

دهدشتی گفت: علاوه بر این منطقه آزاد می‌تواند با دریافت اندکی عوارض بیشتری از سایر شهرهای استان (به‌جز آبادان و خرمشهر) علاوه بر منتفع کردن استان از مزایای منطقه، سبب درآمدزایی برای سازمان منطقه آزاد به لحاظ تسریع در انجام امور زیرساختی خود شود.

وی افزود: متاسفانه هیئت مدیره منطقه آزاد نشسته است و تنها نظاره‌گر آن است که چه اتفاقی می‌افتد، به نظر می‌رسد که این دوره بدترین دوره هیئت مدیره‌ای سازمان منطقه آزاد اروند بوده است.

*ترکیب هیئت مدیره کاملا بومی و 3 نفر از آنان نیز از شخصیت‌های مهم کشوری هستند

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به رغم آنکه ترکیب هیئت مدیره کاملا بومی و سه نفر از آنان نیز از شخصیت‌های مهم کشوری هستند اما عملا ما از آنها چیزی به نفع مردم آبادان و خرمشهر ندیدیم.

دهدشتی تصریح کرد: هیئت مدیره منطقه آزاد تاکنون یک برنامه راهبردی که نشان‌دهنده آن باشد که در یکی دو سه سال آینده در منطقه چه اقدامات و اتفاقات خوشایندی رخ خواهد داد که سبب جلب رضایتمندی مردم شود، ارائه نکرده است.

وی یادآور شد: من و چند نفر دیگر از نمایندگان در مجلس مبحثی را در مورد مناطق آزاد دنبال می‌کنیم تا از این پس مناطق آزاد کشور بر اساس برنامه حرکت کنند و نسبت به آنچه می‌گویند پاسخگو باشند.

این نماینده گفت: از آنجایی‌که اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه بومی منطقه‌اند و به طور قطع تعلق خاطر و انگیزه‌ای نیز دارند ما خیلی بیشتر از اینها از آنان انتظار کار و فعالیت داریم که عملا تاکنون چنین نشده است.

دهدشتی افزود: مردم تنها بنرهایی را که روی آنها نوشته شده چنین شده است و چنان را می‌بینند اما عملا موضوع مشهود و قابل لمسی وجود ندارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ادامه این روند به شدت نگران‌کننده است، متاسفانه تاکنون فقط تبعات منفی آن همچون گرانی خانه و مسکن گریبان‌گیر مردم شده اما اینکه چه برنامه‌ای دارند و قرار است چه کنند متاسفانه پوشیده و مبهم است.

به گفته وی از مدیرانی که در مدت یکسال گذشته حتی قادر به تهیه و صدور یک کارت شهروندی برای ساکنان منطقه خود نشده‌اند چه انتظاری می‌توان داشت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار