تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۱۳۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر تاکید کرد :
ضرورت تکمیل پروژه مسکن مهر خرمشهر
فرماندار خرمشهر گفت: پرونده پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر شهرستان باید تا نیمه نخست سال آینده بسته شود.

ولی‌الله حیاتی امروز اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر شهرستان بر اساس طراحی‌های انجام شده باید صورت گیرد و پرونده این مسکن‌ها در نیمه نخست سال آینده بسته شود.

وی بر لزوم حفظ زیرساخت‌ها تاکید کرد و عنوان داشت: کارهای انجام شده خصوصا در بحث زیرساخت‌سازی باید حفظ شود، حتی اگر آسفالت کردن معابر به هر دلیلی در این زمان کوتاه باقی مانده به آغاز بارندگی میسر نباشد.

فرماندار خرمشهر تاکید کرد: نباید اسباب تخریب زیرساخت‌ها و هدرروی سرمایه را فراهم کرد، بلکه باید نسبت به مالچ پاشی این معابر که از حداقل کارهای ممکن است، اقدام شود.

حیاتی در ادامه، بررسی مشکلات در چارچوب کمیته‌های تخصصی را درخواست کرد و متذکر شد: شورای مسکن محل سیاست‌گذاری‌های کلان است و مشکلات باید ابتدا در جلسات کمیته‌ها مطرح و در همین کمیته‌ها مشکلات تعاونی‌ها و سایر مشکلات رصد شود و پیشنهاد اولیه در این جلسات اتخاذ و در صورت عدم حصول نتیجه مشکل در شورای مسکن شهرستان و در ‌‌نهایت در سطح کشور مطرح شود.

وی به 171 واحد مسکن واگذار شده به منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: در رابطه با این موضوع باید با منطقه آزاد جلساتی گرفته شود و از برنامه سازمان برای این واحد‌ها مطلع شویم تا در صورت نیاز به ورود نهادهای دولتی در راستای تسریع واگذاری این واحدهای مسکونی نیز اقداماتی انجام گیرد.

پروژه‌های مسکن مهر شهرستان خرمشهر در سه فاز اجرایی شده که عمده بحث جلسه اخیر شورای مسکن شهرستان خرمشهر پیرامون پروژه‌های مسکن مهر 42 هکتاری بود.

در این نشست رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خرمشهر و دبیر شورای مسکن این شهرستان، صدور پروانه مالیاتی 1200 واحد به نام اداره مسکن و شهرسازی را اقدامی اشتباه خواند و از شهرداری خواست به تغییر نام این پروانه‌ها به نام مجری طرح اقدام کند.

همچنین مسئول تعاونی مسکن اداره‌ها نیز از شهرداری درخواست رسیدگی بیشتر به بحث نظافت و جمع آوری زباله‌های این واحد‌ها را داشت.

* کاهش تعداد تعاونی‌های مسکن مهر خرمشهر به ۱۱ تعاونی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن خرمشهر از کاهش تعداد تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان از ۴۲ تعاونی به ۱۱تعاونی خبر داد.

فرشید زارع امروز اظهار داشت: اتحادیه شرکت‌های تعاونی، تعداد تعاونی‌های مسکن مهر موجود شهرستان را از 42 تعاونی به 11 تعاونی کاهش داد. این اقدام با هدف ساماندهی به تعاونی‌ها انجام شد که افراد پراکنده را در قالب 11 تعاونی متمرکز ساختیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن خرمشهر در ادامه بیان کرد: در حال حاضر با چهار تعاونی دچار مشکل هستیم که دو تعاونی به علت کمتر از حد مجاز بودن نفرات قانونا منحل می‌شوند و دو تعاونی دیگر نیز وجود دارند که امیدواریم در جلسات و با مذاکرات بتوان به نوعی تفاهم و نتیجه مطلوب دست یافت.

زارع، تعداد کل واحدهای مسکن مهر را یکهزار و 212 واحد اعلام کرد و افزود: از این یکهزار و 212 واحد 537 واحد دارای متقاضی است و در جلساتی با متقاضیان و پیمانکاران این 537 واحد نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسند.

وی در ادامه، نظام مهندسی را مورد خطاب قرار داد و گفت: نظام مهندسی مدتی است که به بررسی و نظارت از پروژ‌ها اقدام نمی‌کند که از این ارگان خواستاریم نظارت از این پروژه‌ها را متوقف نکرده و در کنار این پروژ‌ها باشد و به ارائه مشاوره به پیمانکاران بپردازند.

این مدیرعامل در پایان سخنان خود دو درخواست مطرح کرد و گفت: آسفالت سه مجموعه پیش از آغاز بارندگی‌ها و انجام اقداماتی توسط سازمان‌های آب و برق برای اجتباب از هرگونه اشکال احتمالی از جمله درخواست‌های تعاونی مسکن در این مراحل ساخت و ساز و پیش از اتمام کار است تا در پایان، کاری صحیح و اصولی تحویل متقاضیان شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار