تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۱۳۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون کمیته امداد خوزستان:
۴۵۰۰ ایستگاه برای جشن عاطفه‌ها در خوزستان
معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از راه اندازی ۴هزار و ۵۰۰ ایستگاه برای جشن عاطفه ها در خوزستان خبرداد.

جشن عاطفه‌ها، جشن دینی و ملی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و نوع‌دوستی برای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند است که هر ساله در آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود.

در این جشن مردم نیکوکار کشورمان، با الهام از تعالیم اسلام و معصومین (ع)، به یاری خانواده‌های محروم و نیازمند می‌شتابند تا فرزندان آنان نیز بتوانند از نعمت آموزش و درس خواندن بهره‌مند شوند.

امسال در استان خوزستان جشن عاطفه‌ها از روز شانزدهم مهرماه آغاز می‌شود به همین مناسبت خیرخواهانه با محمدرضا علیپور معاون معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان به گفت‌و‌گو نشستیم.

در ابتدا کمی درباره کمیته امداد امام خمینی (ره) و افراد تحت پوشش این کمیته توضیح دهید؟

با پیروزی انقـلاب شکوه‌مند اسلامی و آغـاز فعالیت مجـدد بخشهای اداری، اقتصادی و فرهنگی کشور، لـزوم حـمایت از نیازمندان در صـدر برنامه‌های نظام قرار گرفت و 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بعنوان دومین نهاد انقلابی در تاریخ 14 اسفند ماه 1357، کمیته امداد امام‌، با صدور حکم حضرت امام خمینی‌ (ره‌) برای مدت نامحدود، بمنظور تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه در حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنان‌، تأسیس گردید.

هدف از تشکیل کمیته امداد امام (ره) ارایهٔ خدمات حمایتی، معیشتی و فرهنگی برای نیازمندان و محرومان داخل و خارج کشور به منظور تامین خود اتکایی، تقویت و رشد ایمانی با حفظ کرامت انسانی می‌باشد.

در حال حاضر 235 هزار نفر در قالب 93 هزار خانوار تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

از این تعداد 12 هزار و 500 نفر افراد یتیم زیر 18 سال و 60 درصد از سرپرست‌های این خانواده‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

با توجه به آغاز سال تحصیلی جشن ملی عاطفه‌ها چگونه و با چه کیفیتی در اهواز برگزار می‌شود؟

جشن ملی عاطفه‌ها هرساله برای دانش آموزان محروم با بسیج نیروهای کمیته امداد امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش، صدا و سیما و سازمان بسیج مستضعفین در کشور ما برگزار می‌شود.

جشن عاطفه‌ها یک روز نمادین است که طی آن، اقشار مختلف جامعه برای دستگیری از هم نوع خود تلاش می‌کنند.

به همین دلیل جشن عاطفه‌ها تنها بهانه‌ای برای نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر، تنها فرصتی است برای حضور پربار و محبت آمیز مردم، تا این حقیقت بر قشر آسیب پذیر و محروم جامعه آشکار شود که ما هستیم و شاید تنها فرصتی باشد تا همه فرزندان ایران را فرزندان خود بدانیم.

امسال این طرح در 4 هزار مدرسه و 500 ایستگاه کمیته امداد در سطح استان خوزستان برگزار می‌شود.

در روز هجدهم مهرماه ایستگاه‌های ما در نزدیک مصلی‌های نماز ججمعه دایر می‌شود تا نماز گازران بتوانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را تحویل دهند.

باید بگویم کمک‌هایی که دانش آموزان مدارس مناطق محروم انجام می‌دهند در‌‌ همان مدارس به افراد نیازمند داده می‌شود تا شفاف سازی انجام شود.

در این طرح علاوه بر اینکه مشارکت افراد زیاد‌تر می‌شود دیگر خانواده‌های نیازمند به کمیته امداد امام خمینی (ره) مراجعه نمی‌کنند بلکه مدیر‌‌ همان مدرسه در قالب جایزه، هدیه و یا هرچیز دیگر آن را به نیازمندان تحویل می‌دهد.

سال گذشته در این جشن نیکوکاران خوزستانی 20 میلیارد ریال کمک کردند که با توجه به اقدامات انجام شده انتظار این می‌رود که این کمک‌ها امسال زیاد‌تر می‌شود.

دیگر برنامه‌های معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان چیست؟

روز نهم مهرماه طبق اعلام سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان روز همبستگی و همدردی با کودکان غزه نام گذاری شده است.

به همین دلیل از روز چهارشنبه نهم مهرماه تا جمعه یازدهم مهرماه ایستگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در مکان‌های پر رفت و آمد استان خوزستان جهت دریافت کمک‌های مردم خوزستان برپا می‌شود.

طی تجاوزهای اخیری که رژیم جعلی صهوینیستی انجام داد بسیاری از زیر ساخت‌های غزه از بین رفت و همچنین آغاز سال تحصیلی در غزه امیدواریم این هدایا بتواند کمک خوبی به مردم شریف و مقاوم غزه کند.

برنامه دیگر ما در رابطه با جمع آوری نذورات مردم استان خوزستان به مناسبت عید سعید قربان است.

فرهنگ قربانی کردن در روز عید سعید قربان در میان مردم خوزستان به دلیل اعتقادات مذهبی مردم نسبت به دیگر استان‌ها فراگیر‌تر است و با هماهنگی‌های صورت گرفته میان کمیته امداد، شهرداری و دامپزشکی همه نذوراتی که به کمیته امداد داده می‌شود به خانواده‌های بی‌سرپرست تحویل داده می‌شود.

در انتها اگر نکته‌ای دارید بیان کنید.

امیدوارم شهروندان در این جشن نیکو کاری شرکت کنند تا بتوانیم با کمک‌های مردمی فقرزدایی کنیم چرا که فقر عامل بازدارنده توسعه است.

در ضمن کمیته امداد سازمانی مردم نهاد است و شرکت‌ها و سازمان‌هایی که در استان خوزستان فعالیت کنند طبق بند ب تبصره 20 قانون بودجه می‌توانند کمک کنند که کاری قانونی است.

امیدواریم شرکت‌هایی که در استان خوزستان فعالیت می‌کنند به این عمل خیرخواهانه و اجتماعی بیشتر توجه کنند چرا که آسیب‌های زیست محیطی برخی از این شرکت‌ها را مردم این استان تحمل می‌کنند.

باید کمک‌های خیرخواهانه در استان خوزستان بیشتر شود تا هرچه زود‌تر فقر در استان خوزستان ریشه کن شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار