تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۷۱۳۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش 41 درصدی سرقت در دزفول
فرمانده انتظامی دزفول گفت: طبق ارزیابی فرماندهی انتظامی استان خوزستان از ابتدای امسال تاکنون وقوع جرم و بزه در شهرستان دزفول روند نزولی داشته است.

احمد چنداز روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در آستانه هفته نیروی انتظامی افزود: در شش ماهه نخست امسال میزان سرقت در شهرستان دزفول در مقایسه با سال گذشته 41 درصد کاهش داشته است.

وی کاهش جرایم خیابانی را از دیگر موفقیت های این نیرو در برقراری نظم و امنیت در جامعه عنوان کرد و گفت: تلاش شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی و تعامل مردم به این نیرو عامل موثر در کاهش جرم و بزه در شهرستان دزفول می باشد.

فرمانده انتظامی دزفول در ادامه با بیان اینکه مردم باید حق و حقوق خود را از نیروی انتظامی مطالبه کنند از اصحاب رسانه خواست با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ، مردم را در پیگیری مطالبات قانونی خود از این نیرو و نیز سایر دستگاههای اجرایی یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر وظایف ذاتی بیش از 50 درصد توان این نیرو صرف خدمات رسانی به مردم می شود خاطر نشان کرد: هر چند مبارزه با سرقت و برخورد با مجرمان از وظایف ذاتی ناجا است اما برخی فعالیت ها و خدمات این نیرو از جمله صدور گواهینامه ، گذرنامه و حوزه نظام وظیفه برای مردم مغفول مانده که لازم است در این رابطه خبرنگاران و اصحاب رسانه نیروی انتظامی را کمک کنند.

سرهنگ چنداز با تاکید بر ضرورت تعامل بین ناجا و اصحاب رسانه در زمینه خبر رسانی ، از خبرنگاران خواست در انتقال اخبار صبور و امانت دار باشند.

وی رسانه را تکمیل کننده عملکرد پلیس دانست و گفت: اصحاب رسانه در تعامل با نیروی انتظامی نقش مهمی در برقراری نظم ، امنیت و آرامش در جامعه دارند.

فرمانده انتظامی دزفول در ادامه با تشریح برنامه های هفته ناجا با شعار 'تلاش جهادی ،کارآمدی و اقتدار' گفت: در هفته نیروی انتظامی دوربین های مدار بسته نصب شده در سطح شهر دزفول راه اندازی می شود که نصب این دوربین ها نقش مهمی در افزایش امنیت در سطح این شهر دارد.

سرهنگ چنداز ، افتتاح کلانتری زیباشهر ، ارائه خدمات درمانی رایگان ، برگزاری همایش فرهنگ یاران ترافیک و همیاران پلیس با حضور معلمان و دانش آموزان ،اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، دیدار با خانواده معظم شهدا و حضور فرماندهان این نیرو در مساجد و پاسخگویی به سوالات مردم را از جمله برنامه های هفته نیروی انتظامی در شهرستان دزفول عنوان کرد.

سرهنگ چنداز همچنین با اشاره به عملکرد پلیس فتا در برخورد با جرایم اینترنتی افزود: پلیس فتا عملکرد خوبی در برخورد با جرایم اینترنتی داشته است.

وی در تشریح آخرین اقدامات پلیسی صورت گرفته در رابطه با سرقت مسلحانه مغازه طلافروشی در دزفول گفت:سارقان دستگیر شده طلا فروشی دزفول به جرم خود اعتراف کرده و کار بازسازی صحنه جرم نیز انجام شد ، ضمن اینکه شگرد های پلیسی برای کشف طلاهای سرقتی ادامه دارد.

سرهنگ چنداز گفت: پراکندگی واحدهای طلافروشی در سطح شهر دزفول به نوعی سارقان را به سمت سرقت وسوسه می کند که در این راستا لازم است طلافروشان با رعایت نکات ایمنی، سارقان را در ارتکاب این گونه سرقت ها ناکام کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول در ادامه در خصوص حمل سلاح شکاری گفت:استفاده غیر مجاز از سلاح شکاری که دارای مجوز حمل می باشد ، موجب ابطال مجوز سلاح خواهد شد.

سرهنگ چنداز همچنین با اشاره به ویژگی های یک راکب موتورسیکلت قانونمند گفت: موتورسواران باید کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند ضمن اینکه فرد موتورسوار باید دارای مهارت کافی و گواهینامه باشد

همچنین استفاده از کلاه ایمنی و بیمه نامه ضروری است.

وی افزود: بیش از 70 درصد موتورسیکلت های توقیفی در دزفول فاقد بیمه نامه بوده ضمن اینکه بیش از 90 درصد راکبان موتور از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.

سرهنگ چنداز در خاتمه در خصوص حفاظت و برقراری امنیت در مناطق گردشگری و آبشار شوی گفت: نیروی انتظامی در فصل گردشگری در روستای شوی حضور فعال داشته و از افراد بومی برای حفاظت و حراست از پارکینگ خودروها و وسایل گردشگران استفاده می شود.

هفته نیروی انتظامی از 14 مهرماه آغاز می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار