تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۱۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به بهانه آغاز هفته سالمند
ایجاد مراکز تفریحی برای سالمندان ضروری است
رییس حوزه یک صندوق بازنشستگی صنعت نفت خوزستان گفت: مسئولان استانی باید مراکزی را برای گردهم آمدن سالخوردگان و بازنشستگان ایجاد کنند تا آنان بتوانند به تناسب وضعیت جسمی خود از خدمات رفاهی، تفریحی، ورزشی، فرهنگی و علمی استفاده کنند.

حبیب ممتاز به مناسبت آغاز هفته سالمند بیان داشت : توجه به تفریح و نشاط روحیه سالمندان تاثیر زیادی را در هر چه بهتر کردن زندگی سالمندی می کند از این رو فراهم کردن مکان های تفریحی و فرهنگی در استان و ایجاد بستری برای گرد هم آمدن سالمندان سلامت زندگی سالمندان بسیار تاثیر گذار است به ویژه سالمندانی که مدت زیادی را مشغول به کار بوده اند و به دوره بازنشستگی رسیده اند و بیکاری می تواند تاثیر نامطلوبی را بر روحیه آن ها بگذارد.

رییس حوزه یک صندوق بازنشستگی صنعت نفت خوزستان گفت: وجود کتابخانه های بزرگ و مکانی برای فعالیت های علمی و تبادل تجارب همراه با تالارهای همایش می­تواند به باروزی بیشتر این دوران کمک کند.

ممتاز تاثیر برگزاری تورهای گردشگری را در روح و روان سالمندان بسیار مثبت و موثر دانست و افزود: استفاده از تورهای گردشگری در بعضی از خانواده های جزء ضرورت های زندگی­شان به شمار می­آید و شرکت در این تورها موجب ایجاد حرکت امید و تازگی، نشاط و مبارزه با افسردگی می­شود.

وی با تاکید بر اینکه تشکیل این چنین مراکزی در آینده را جزء ضرورت های زندگی می­شود تصریح کرد: باید مراجع و مسئولان مربوطه باید از همین اکنون به فکر ایجاد چنین مراکزی باشند.

رییس حوزه یک صندوق بازنشستگی صنعت نفت خوزستان ،جمیعت بازنشستگان صنعت نفت خوزستان را حدود 21 هزار نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه تا حدود زیادی برنامه­ریزی برای رسیدن به اهداف انجام شده است و وزارت خانه­های دیگر نیز می­توانند از این تجارب استفاده کنند.

ممتاز گفت: روابط عمومی شهرداری های استان باید مانند استان های دیگر بستر اجتماعی خوبی را در جهت فرهنگ تکریم توسط خانواده و اجتماع برای سالمندان فراهم کنند چرا که این تکریم و حرمت گذاری منجر به ارائه خدمات ویژه به سالمندان می­شود.

رییس حوزه یک صندوق بازنشستگی صنعت نفت خوزستان گفت: برنامه ریزهایی ورزشی مخصوص سالمند در پارک های شهر و مکان­های عمومی توسط متخصصان ورزش­های سالمندی باید انجام گیرد.

ممتاز خواستار شروع فرهنگ استفاده از دوچرخه مخصوص سالمندان که می­تواند باعث جلوگیری از توسعه بیمارها توان بخشی گردد شد و بیان کرد: استفاده از دوچرخه در برخی از شهرهای بزرگ توسط شهرداری ها فرهنگ سازی شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار