تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۷۱۳۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو کمیسیون انرژی:
بحث انتقال آب کارون مهمترین بحث در سفر وزیر نیرو به خوزستان است
عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی(ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفری که وزیر نیرو به خوزستان دارد بحث انتقال آب کارون مهمترین بحثی است که با حضور وی انجام خواهد شد.

حبیب آقاجری روز چهارشنبه با بیان این که هنوز تاریخ دقیق سفر مشخص نیست افزود: در حالی که در خوزستان نیاز شدید به آب داریم و حتی به خاطر کمبود آب اجازه کشت برنج در این استان داده نشد انتقال آب آن هم با هزینه های گزاف توجیه منطقی ندارد.

وی افزود: هیچ منطق، عقل و شرعی قبول ندارد که با چنین هزینه هایی حتی برای مصرف غیر شرب منطقه ای را محروم کنند و آن را به منطقه ای دیگر برای مصرف همین بخش انتقال دهند.

این نماینده مجلس گفت: نباید آب کارون را از مسیر طبیعی برگردانده و برای مصرف کشاورزی در دیگر مناطق کشور ببرند.

آقاجری افزود: آب برخی مناطق خوزستان در زمان حاضر کیفیت بسیار پایینی دارد و در مناطقی میزان شوری آن به حدود چهار هزار میکروموس هم می رسد در حالی که میزان شوری آب برای شرب می تواند بین 700تا 800 و یا یک هزار و 500 میکروموس باشد.

وی گفت: در شرایط موجود میزان شوری آب در شهرهای ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام زیر سه هزار میکروموس نیست و به چهار هزار میکروموس هم می رسد.

آقاجری اظهار کرد: میزان شوری آب رودخانه زهره به طور معمول هفت هزار میکروموس بوده و به 10هزار میکروموس هم رسیده است بگونه ای که حتی گوسفندان هم از خوردن آب این رودخانه امتناع می کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل خشکسالی ها، نبود مدیریت مناسب، سهمیه بندی نشدن آب برای بخش کشاورزی و عواملی از این دست میزان شوری آب در رودخانه های خوزستان بالا رفته و رفع این مشکل نیازمند اعمال مدیریت صحیح است.

قرار است وزیر نیرو اواخر مهر ماه به خوزستان سفر کند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار