تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۱۳۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سفید هلالی در جشنواره فیلم كوتاه تهران
فیلم مستند «سفید هلالی» ساخته ایوب مروانی‌پور به جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران راه یافت.

ایوب مروانی‌پور بیان كرد: ‌این فیلم مستند تولید سیمای مركز خوزستان است كه مراحل تولید، تدوین و صداگذاری آن 2 سال طول كشید و در ارزیابی تولیدات سیمای مراكز استان ها نمره بالایی گرفت.

وی افزود: "‌سفید هلالی" از دل 400 اثر ارسال شده برای جشنواره در میان 29 فیلم مرحله پایانی سی و یكمین جشنواره فیلم كوتاه تهران قرار گرفت. این فیلم به عنوان تنها اثر خوزستانی حاضر در بخش مستند است.

او تصریح كرد: این برای استان خوزستان خیلی بد است كه در این چنین جشنواره‌ای تنها یك مستند داشته باشد. من از این بابت خوشحال نیستم اما از این بابت خوشحالم كه زحمتی كه كشیدم مخاطبانی از سراسر ایران، هم به عنوان فیلم‌ساز و هم به عنوان مخاطب عام، آن را می‌بینند. این تنها كاری است كه برای شهرم می‌توانستم بكنم.

این فیلم‌ساز خاطرنشان كرد: اهواز و خوزستان از نظر سوژه برای ساخت فیلم مستند غنی است و برای ساخت فیلم سوژه‌های زیادی داریم ولی این بد است كه استانی با این پتانسیل تنها یك نماینده در بخش مستند جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه داشته باشد.

مروانی‌پور درباره مستند خود توضیح داد: "سفید هلالی" درباره سرگذشت پل سفید در مقاطع مختلف در گذر زمان است و اتفاقاتی را كه بر پل سفید گذشته روایت می‌كند. این مستند، پل سفید را قبل و بعد از جنگ و قبل و بعد از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد و تاریخچه آن را از سال 1314 تا دهه 30 و زمان افتتاح پل و به موازات آن تاریخچه شهر اهواز روایت می‌كند تا به وضعیت كنونی می‌رسد.

عوامل این فیلم مستند كه در 40 دقیقه تهیه و تولید شده است عبارتند از: ایوب مروانی‌پور (پژوهش‌گر، نویسنده و كارگردان)، محمدرضا رمضان‌احمدی (تصویربردار و صدابردار)، بهنام بیرم‌وند (تدوین و صداگذاری)، علی برومند (گوینده) و عادل مروانی‌پور (مدیر تولید).
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار