تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۱۳۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسؤول بسیج طلاب خوزستان خبر داد؛
برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در 61 حوزه علمیه خوزستان
مسؤول بسیج طلاب خوزستان، با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و ایثار در نهاد های دینی اظهارداشت: جشنواره فیلم مقاومت در 61 حوزه علمیه خوزستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام علی کاظم بهرام، مسؤول بسیج طلاب خوزستان برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در حوزه های علمیه را از جمله راه های نشر فرهنگ ایثار و مقاومت در کانون های دینی برشمرد و گفت: امسال جشنواره فیلم فجر در 61 حوزه علمیه خوزستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: پس از سی و پنج سال از پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین بار جشنواره فیلم مقاومت در حوزه های علمیه کشور برگزار خواهد شد و در این زمینه بسیج طلاب خوزستان به عنوان نهاد فعال فرهنگی همه امکانات خود را برای اجرای با شکوه این جشنواره به کار خواهد گرفت.

مسؤول بسیج طلاب خوزستان اظهارداشت: ما در ابتدا برنامه‌ریزی کرده‌ بودیم که 45 پایگاه بسیج حوزه علمیه فیلم‌ها را نمایش دهند اما در روزهای گذشته با استقبال فراتر از انتظار حوزه‌های علمیه از جشنواره، تعداد مکان‌های برگزاری ما به 61 حوزه علمیه در استان رسید.

حجت الاسلام بهرام ابرازداشت: جشنواره فیلم مقاومت در حوزه های خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

مسؤول بسیج طلاب خوزستان، زمان برگزاری این جشنواره را 15 مهرماه سال جاری عنوان و تصریح کرد: شناساندن فرهنگ پایداری، معرفی زندگی نامه شهیدان و نشر ساده زیستی اسلامی از جمله هدف های برپایی جشنواره فیلم مقاومت است.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقه آشنایی با یک شهید، جهت شناسایی روحانیان با زندگی نامه شهدا را از دیگر برنامه های بسیج طلاب در حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام بهرام گفت: آمار بالای شهدای طلبه در خوزستان نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ ایثار در این جریان مقدس و نورانی بوده که نیاز به شناسایی و معرفی دارد.

مسؤول بسیج طلاب خوزستان به دست آوردن آمار دقیق شهدای طلبه را کاری دشوار و پیچیده دانست و افزود: بسیاری از طلاب هنگام اعزام به جبهه جهت کار تبلیغ در پادگان ها نمی ماندند و در خط مقدم جنگ در کنار رزمندگان در عملیات رزم شرکت کرده و شهید می شدند و این سبب شد که به عنوان رزمنده و نه طلبه نام آن ها آورده شود.

وی گفت: جهت معرفی ایثار و فداکاری های جوانمردانه این شهیدان، بسیج طلاب خوزستان در نظر دارد تا جشنواره فیلم مقاومت را در حوزه ای علمیه خوزستان برگزار کند.

حجت الاسلام بهرام در ادامه برگزاری همایش روحانیون ایثارگر را از دیگر فعالیت های فرهنگی بسیج طلاب دانست و افزود: 277 نفر از روحانیون ایثارگر خوزستان شناسایی و به این همایش دعوت شده اند.

 مسؤول بسیج طلاب خوزستان اظهارداشت: در سازمان بسیج طلاب مستندی از یک شهید شاخص طلبه به نام شهید سیدفخرالدین طباطبایی ساخته شده که این مستند روز گذشته از شبکه سراسری قرآن نیز پخش شد، همچنین برنامه‌ریزی انجام گرفته که این فیلم تا پایان سال در تمام حوزه‌های علمیه به نمایش درآید.

 وی در پایان گفت: هدف از ساخت این فیلم، ارائه بیوگرافی‌ و مستندی تصویری و نوشتاری به طلاب حوزه های علمیه استان و کشور است.
:
:
:
آخرین اخبار