تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۱۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل فرودگاه های خوزستان:
تکمیل‌ترمینال‌خارجی‌فرودگاه‌اهواز در اولویت است
مدیرکل فرودگاه های خوزستان گفت: تکمیل ترمینال خارجی و توسعه سالن داخلی فرودگاه بین المللی اهواز دو طرح اولویت دار اداره کل فرودگاه های خوزستان است.

محمدسعید شرفی روز پنج شنبه افزود: عملیات اجرایی این دو طرح آبان پارسال شروع شده و طبق برنامه باید تا خرداد سال 1394 به بهره برداری برسد.

به گفته وی ترمینال برون مرزی( خارجی و حجاج)در دو طبقه با زیربنای شش هزارمتر مربع در زمینی به مساحت چهارهزار مترمربع با 33درصد و طرح توسعه سالن داخلی فرودگاه بین المللی اهواز به مساحت سه هزار مترمربع با 40درصد پیشرفت در حال انجام است.

شرفی یکی از مشکلات فرودگاه بین المللی اهواز را کمبود فضای پارکینگ هواپیماها عنوان و بر ضرورت توسعه و ارتقای کیفی پارکینگ فعلی فرودگاه اهواز تاکید کرد.

مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان محدودیت پارکینگ هواپیماها، برخی پروازها به مقصد اهواز را با مشکلات و محدودیت هایی رو به رو کرده است.

وی پیگیری ساخت فرودگاه جدید اهواز را از دیگر اولویت های کاری اداره کل فرودگاه های استان خوزستان عنوان کرد و گفت: این فرودگاه با مشارکت وزارت نفت یا بخش خصوصی در مدت هفت تا هشت سال در ابتدای مسیر آزادراه اهواز - بندر امام ساخته می شود.

وی گفت: تاکنون عملیات دیوارکشی و تملک زمین فرودگاه اهواز انجام شده است.

طبق توافق انجام شده قرار است پس از ساخت فرودگاه جدید اهواز، فرودگاه فعلی اهواز برای اکتشاف نفت به وزارت نفت واگذار شود.

بنا به این گزارش محمدعلی ایلخانی مدیرکل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور ، ابتدای هفته جاری در سفر به اهواز و شرکت در معارفه مدیرکل جدید فرودگاه های استان خوزستان از روند اجرایی ساخت ترمینال برون مرزی و طرح توسعه سالن داخلی فرودگاه اهواز بازدید و بر لزوم شتاب بخشی به این دو طرح زیربنایی تاکید کرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار