تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۷۱۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضوکمیسیون کشاورزی:
نرخ تضمینی گندم برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد
نماینده مردم شوشتر و گتوند و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمتی که از سوی دولت برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد و باید افزایش یابد.

حجت الاسلام محمدسادات ابراهیمی پنج شنبه افزود: دولت برای خرید هر کیلوگرم گندم معمولی 10هزار و 500ریال را تعیین کرده که کمیسیون کشاورزی مجلس این قیمت را منطقی و دارای توجیه اقتصادی برای کشاورز نمی داند.

وی گفت: دولت باید تغییرات قیمت سالانه گندم را متناسب با افزایش تورم محاسبه و تعیین کند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به نشست سه شنبه گذشته اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت افزود: قیمت در نظر گرفته شده پایین است و بین 14 تا 15هزار ریال برای هر کیلوگرم منطقی و دارای توجیه اقتصادی است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت محصولات کشاورزی و خرید تضمینی آن ها در قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی بوده و به آن توجه شده که در این زمینه در کمیسیون کشاورزی بحث زیاد داریم.

*طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت اجرایی شده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و واگذاری آن ها به وزارت جهاد کشاورزی اجرایی شده است.

وی افزود: اینک شرکت پشتیبانی امور دام که پیش از این زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت بود به طور کامل به وزارت جهاد کشاورزی واگذار و قیمت گذاری محصولات کشاورزی، صادرات و واردات این محصولات هم به عهده این وزارتخانه گذاشته شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: یکی از دغدغه ها و نگرانی اصلی مردم در خصوص قیمت محصولات کشاورزی و واردات و صادرات این محصولات بود و هر وقت کمیسیون کشاورزی وارد این موضوع می شد و می خواست تذکر دهد و مطلب را از چند دستگاه اعم از وزارت صنعت جویا شود این دستگاه ها مسوولیت ها را نمی پذیرفتند.

وی افزود: یکی از کارهای شاخصی که با پیگیری مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی محقق شد انتزاع وظایف جهاد از وزارت صنعت، معدن و تجارت بود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار