تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۱۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در نیمه نخست سال 93 صورت گرفت؛
برگزاری 240 دوره آموزشی قرآن در خوزستان
مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به ظرفیت های بالای قرآنی در خوزستان اظهارداشت: بیس از 240 دوره آموزشی قرآن کریم در نیمه نخست سال جاری در خوزستان برگزار شد.

قاسم مقدمی، مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان، شرایط ویژه و مناسب استان را از عوامل رشد کانون های قرآنی دانست و گفت: برگزاری 244 دوره آموزشی قرآن کریم در نیمه نخست سال جاری در خوزستان نشانه ای از رشد ظرفیت ها و مناسب بودن شرایط است.

وی با بیان این که قرآن لطف الهی برای هدایت انسان ها بوده است، ابرازداشت: ساماندهی کانون ها و مراکز قرآنی می تواند در رشد و گسترس فرآیند آموزش قرآن نقش مهمی داشته باشد.

مقدمی درباره برنامه های اجرا شده از سوی این نهاد گفت: دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی خوزستان با 65 مؤسسه قرآنی و 150 خانه شهری و روستایی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی قرآن کریم در استان کرده و به نتیجه های خوبی نیز رسیده است.

 مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان هدف از برگزاری این دوره ها را گسترش فرهنگ انسان ساز قرآن کریم در جامعه دانست و افزود: بسیاری از ناهنجاری ها و انحراف های اجتماعی ناشی از توجه نکردن به فرهنگ نورانی قرآن در جامعه است.

مقدمی برنامه های اجرا شده را در سه محور آموزشی، تبلیغی ترویجی و حمایتی نظارتی عنوان کرد و بیان داشت: در محور آموزشی می توان به برگزاری 120دوره آموزش قرائت قرآن کریم در سطوح گوناگون، ارائه 1700 گواهینامه برای پذیرفته شدگان این دوره ها و برگزاری 20 دوره آموزش مفاهیم اشاره کرد.

وی در ادامه به محور تبلیغی ترویجی و برنامه های اجرا شده در این محور اشاره کرد و اظهارداشت: برنامه های اجرا شده در محور تبلیغی ترویجی شامل برگزاری محفل های انس با قرآن در مناطق محروم شهر اهواز همچون عین دو، کوت عبدالله و زرگان  و انعکاس آن از شبکه استانی، برگزاری مسابقه های تلاوت و تسنیم قرآن کریم و برگزاری های کرسی های تلاوت قرآن کریم در شهرستان های اهواز، هویزه و آبادان است.  

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان با اشاره به سومین محور برنامه های اجرا شده ز سوی این نهاد  تصریح کرد: سومین محور که به عنوان محور حمایتی نظارتی عنوان شده شامل حمایت از 5 جلسه تخصصی تلاوت و حفظ قرآن کریم، تهیه و توزیع 21هزار جلد قرآن کریم، راه اندازی و پشتیبانی از اتحادیه امور مؤسسه های قرآنی خوزستان و توزیع 1500 جلد مفاتیح الجنان و نهج البلاغه است.
:
:
:
آخرین اخبار