تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۷۱۳۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش نگران کننده زنان سرپرست خانوار
مقایسه آماری بین سال های 85 و 90 از رشد سه درصدی زنان سرپرست خانوار خبر می‌دهد و در حال حاضر بیش از 12درصد خانواده‌ها توسط زنان سرپرستی می‌شود که دلایل مختلفی برای این رشد نگران کننده وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان استانداری تهران گفت: مقایسه آماری بین سال‌های 85 و 90 از رشد سه درصدی زنان سرپرست خانوار خبر می‌دهد و در حال حاضر بیش از 12 درصد خانواده‌ها توسط زنان سرپرستی می‌شود که دلایل مختلفی برای این رشد نگران‌کننده وجود دارد.

صبح امروز و با حضور مدیرکل اموربانوان استانداری تهران مراسم گرامیداشت سالمندان کمیته امداد امام(ره) شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

در این مراسم مدیر کمیته امداد امام(ره) اسلامشهر با اشاره به اینکه بیش از دو هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند پیرمرد در خانواده اش، همچون پیامبری در میان امتش است در همین راستا مهمترین مطالبه سالمندان از کمیته امداد بحث نگاه عاطفی، حمایتی و اجتماعی است.

سعید فلاح افراد سالمند را مایه برکت و معنویت خوانواده ها دانست و گفت: سالمندان باید به زندگی خود معنای مثبت ببخشند و به طور صحیح به اوقات فراغت بپردازند، اعزام سالمندان به مراکز زیارتی یکی از برنامه های کمیته امداد است که سعی داریم در اسرع وقت اجرایی شود.

تمرکز کمیته امداد برتوانمندسازی مددجویان است

این مسئول خانواده بزرگ کمیته امداد در سراسر کشور را مایه افتخار برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز دیگر کسی از بابت اینکه کمکی از کیمته امداد دریافت کند خجالت نمی کشد چرا که این سازمان به سمت توانمندسازی افراد و ارائه مشاوره و واگذاری کار به خود مردم پیش رفته است.

وی از وجود نخبه‌های دانشجو و مخترع در خانواده‌های تحت پوشش خبر داد و گفت: در اسلامشهر نیز با کمک‌های کمیته امداد، چهار فرزند یک خانواده به عنوان دانشجو در رشته های مختلف تحصیلی و در بهترین دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل هستند.

سرپرستی 12 درصد خانواده های ایرانی بر عهده زنان است

در حاشیه این مراسم زهرا ساعی ، با اشاره به تهیه آمار دقیق در سطح کشور در خصوص زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: مقایسه آماری بین سال های 85 و 90 از رشد سه درصدی زنان سرپرست خانوار خبر می‌دهد و در حال حاضر بیش از 12درصد خانواده‌ها توسط زنان سرپرستی می‌شود که دلایل مختلفی برای این رشد نگران کننده وجود دارد.

مشاور استاندار تهران، طلاق، اعتیاد همسران و مرگ و میر جاده ای را مهمترین دلیل سرپرستی خانواده ها توسط زنان دانست و بیان کرد: در استان تهران مهمترین خواسته زنان سرپرست خانوار بحث اشتغال است و دومین موضوعی که این روزها به مشکل تبدیل شده است بدسرپرست بودن خانوادها است یعنی اینکه بیکاری و اعتیاد همسران موجب به وجود آمدن معضلات بسیاری برای خانم ها و خانواده ها شده است.

طرح جامع حمایت از بانوان در استان تهران تدوین شد

این مسئول از تهیه طرح جامع حمایت از بانوان استان تهران خبر داد و افزود: در این طرح مواردی همچون اشتغال زنان سرپرست خانوار، حمایت‌های قانونی از خانواده‌های بدسرپرست، سلامت و بهداشت روحی، سلامت اجتماعی، اوغات فراغت و بحث آموزش خانواده‌ها دیده شده است که طی هماهنگی با معاونت امور بانوان ریاست جمهوری مقرر شد این طرح به صورت پایلوت در استان تهران اجرا و سپس با برطرف کردن کمبودهای آن در سطح کشور به اجرا درآید.

وی ادامه داد: در فاز اول از ماه مبارک رمضان امسال شهرری را به عنوان نمونه انتخاب کردیم زیرا شهرری دارای بیشترین آمار زنان سرپرست خانوار در سطح استان تهران است.

ساعی اجرای طرح  جامع حمایت از بانوان را در دو بخش برشمرد و متذکر شد: در مرحله اول تهیه بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود و بخش دوم ورود به مرحله توانمندسازی بانوان و کسب مهارت‌های زندگی است، تلاش دستگاه‌های مختلف در طول سالیان گذشته برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار کافی نبوده و هماهنگی لازم بین اکثر ادارت همچون کمیته امداد، بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای وجود ندارد و موازی کاری صورت می‌گیرد که به منظور هم افزایی بیشتر دستگاه های مرتبط در کارگروه زنان و خانواده‌های استانداری تهران جلساتی برگزار شد و نتایج مثبتی نیز بهمراه داشته است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار