تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۱۳۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صالحي خبر داد:
كشف هشت كيلوگرم هروئين در انديمشك
جانشين فرماندهي انتظامي خوزستان از كشف هشت كيلوگرم ماده مخدر هروئين در شهرستان انديمشك خبر داد.

سرهنگ محمد صالحي اظهار كرد:‌ امروز ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان انديمشك در اجراي كنترل محورهاي مواصلاتي و خودروهاي عبوري به يك دستگاه خودروي سواري پيكان سفيد رنگ با يك سرنشين در پمپ بنزين حوالي منطقه دوكوهه مضنون شده و آن را متوقف كردند.

وي افزود: مأموران در بازرسي از اين خودرو هشت كيلوگرم ماده مخدر نيمه صنعتي هروئين كه به طرز ماهرانه اي در چندين نقطه از خودرو جاسازي شده بود، را كشف كردند.

جانشين فرماندهي انتظامي خوزستان تصريح كرد: راننده به هويت (ع.ك) دستگير و به مقر انتظامي منتقل شد.

صالحي با اشاره به اعتراف متهم به همدستي سه نفر ديگر با وي گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان موفق شدند در اقدامي غافلگيرانه سه نفر ديگر از سوداگران مرگ كه با متهم همكاري داشتند را به هويت (ع.ج)، (ش.پ) و (ر.ع) در مخفيگاهشان دستگير كردند.

وي عنوان كرد:‌ متهمان با تكميل پرونده و مستندات قانوني راهي مراجع قضائي شده و تلاش براي دستگيري ساير مرتبطين با اين محموله ادامه دارد.

جانشين فرماندهي انتظامي خوزستان يادآور شد: هروئين از آن دسته از مواد مخدر نيمه صنعتي و از مشتقات ترياك است كه طي فرآيندي در لابراتوارهاي مخصوص درست مي شود. با توجه به اينكه در سال هاي اخير مواد مخدر به عنوان مهمترين ابزار دشمن در تخريب نسل جوان كشورهاي هدف قرار گرفته و توجه به نوع مصرف و نيازهاي روحي و رواني جامعه جوان كشورهاي هدف از سياست هاي كشورهاي استعمارگر است.

صالحي تاكيد كرد: بنا به اظهار كارشناسان مواد مخدر از هر 100 كيلوگرم ترياك 10 كيلوگرم هروئين به دست مي آيد كه به دليل درصد بالاي مورفين سستي زا بوده و غلظت بالاي مورفين موجود در آن ايجاد وابستگي شديد كرده و در نهايت به دليل تاثيرات بسيار مخرب آن در قرباني كردن مصرف كننده مرگ زودرس وي را در پي خواهد داشت.

وي بيان كرد: در سال هاي اخير بعد از اينكه مواد مخدر كراك وارد كشورهاي آسيايي شد مصرف آن به دليل وابستگي بسيار شديد و تبليغات گسترده باعث شد تا بسياري از مصرف كنندگان هروئين به سمت مصرف كراك بروند. ولي خوشبختانه به دليل تاثيرات مخرب، اقدامات پيشگيرانه پليس و اطلاع رساني رسانه ها در كمتر از يك دهه اين نوع از مواد مخدر در كشور نابود شد.

جانشين فرماندهي انتظامي خوزستان گفت: بعد از ناكامي از ورود ماده مخدر كراك، ماده مخدر شيشه كه از لحاظ تخريب و حتي تشخيص كاملا متفاوت بود را وارد كردند. متاسفانه اين ماده مخدر علاوه بر جذب قشر جوان، زنان و دختران زيادي را نيز مبتلا كند.

صالحي در پايان گفت: ماده مخدر شيشه تاثيرات خوشايند كاذبي دارد و هنوز هم جوانان به آن گرايش دارند ولي با اطلاع رساني هاي لازم و اقدامات پيشگيرانه مصرف آن بسيار كمتر از گذشته شده است. در نهايت به دليل كاهش مصرف شيشه سوداگران مرگ چون با شكست مواجه شدند بازگشت به هروئين را در پيش گرفتند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار