تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۷۱۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی، دامی و شیلاتی
تفاهم‌نامه ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی‏، دامی و شیلاتی در مناطق مستعد استان خوزستان، 15 مهرماه طی مراسمی بین عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان و سیدنظام‌الدین سجادی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در محل استانداری خوزستان به امضا طرفین رسید و مبادله شد.

این تفاهم‌نامه در راستای سیاست‌های توسعه امنیت غذایی کشور و به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های مناطق مستعد کشاورزی استان خوزستان و بهره‌برداری از منابع آب و خاک این استان در 4 ماده و یک تبصره به امضا طرفین رسیده است.

براساس این تفاهم‌نامه، شرکت شهرک‌های کشاورزی متعهد است اعتبار مورد نیاز برای انجام مطالعات امکان‌سنجی و طراحی و همچنین تسهیلات بانکی مورد نیاز (ریالی - ارزی) برای اجرای شهرک‌های مصوب در چارچوب قوانین، ضوابط و مقررات مربوطه را تامین نماید.

همچنین این شرکت متعهد شده است که مجوزهای تاسیس و بهره‌برداری برای شهرک‌های مصوب را صادر و جهت معرفی سرمایه‌گذار برای اجرای شهرک‌های مصوب همکاری و مشارکت کند.

براساس مفاد تفاهم‌نامه منعقده، نیازسنجی آموزشی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ترویجی مورد نیاز بهره‌برداران ذیربط، نظارت عالیه بر حسن اجرای عملیات زیرساخت‌ها و سازه‌ها و مدیریت بهره‌برداری از دیگر تعهدات شرکت شهرک‌های کشاورزی عنوان شده است.

همچنین استانداری خوزستان متعهد شده است که به دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای تامین و تخصیص منابع آب، برق، گاز و تخصیص و واگذاری زمین به شرکت شهرک‌های کشاورزی برای اجرای طرح‌های مصوب در چارچوب قوانین مربوطه کمک کند. دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان نیز ملزم شدند تا برای همکاری و معرفی مناطق مستعد و ارائه مستندات مورد نیاز به منظور تحقق و اجرای مفاد فوق‌الذکر اقدام کنند.

تامین اعتبارات مورد نیاز زیرساخت شهرک‌ها به نسبت 70 درصد استان و 30 درصد شرکت شهرک‌های کشاورزی و پیگیری و فراهم نمودن زمینه الحاق شهرک‌های کشاورزی مصوب به منطقه آزاد اروند به منظور برخورداری از تسهیلات و امتیازات قانونی مربوطه از تعهدات مشترک تفاهم نامه مذکور است.

مدت زمان اعتبار تفاهم‌نامه ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی، دامی و شیلاتی در مناطق مستعد استان خوزستان به مدت 5 سال از زمان انعقاد آن است.

براساس ماده 4 این تفاهم‌نامه بناست ستاد راهبری با ترکیب 13 عضو از مسوولان استانی و شرکت شهرهای کشاورزی تشکیل شود. دبیرخانه کارگروه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مستقر خواهد شد و جلسات آن با اعلام دستور کار و دعوت قبلی برگزار می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار