تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۲۰۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دومین مورد مشکوک به ابولا در «تگزاس»
بعد از آنکه یک مورد مبتلا به ویروس ابولا روز گذشته جان خود را در تگزاس از دست داد، یک نفر دوم مشکوک به این ویروس در بیمارستانی در «دالاس» تگزاس بستری شد.

«مایکل مانینگ» یکی از کارکنان دفتر کلانتری منطقه «دالاس» روز چهارشنبه بعد از آن به بیمارستان منتقل شد که نگرانی‌هایی در خصوص ابتلای وی به ویروس «ابولا» به وجود آمد.

مسوولان بیمارستان سپس اعلام کردند که مانینگ در معرض خطر اندکی قرار دارد اما جانب احتیاط در خصوص وی به کار گرفته شد.

«توماس اریک دانکن»، یک مرد 42 ساله اهل لیبریا که اولین کسی بود که ابتلای او به ویروس ابولا در داخل آمریکا تشخیص داده شده بود صبح چهارشنبه به وقت محلی در بیمارستانی در تگزاس جان خود را از دست داد.

به گزارش بی بی سی، دانکن، در لیبریا به ویروس ابولا آلوده بود شد و در بیمارستانی در شهر دالاس با داروهای آزمایشی تحت مداوا بود که در نهایت جان خود را از دست داد.

روزنامه آمریکایی «هافینگتون‌پست»، در گزارشی نوشت که مانینگ در آپارتمانی بوده است که اریک دانکن قبل از بستری شدن در بیمارستان و تشخیص بیماری ابولا در آنجا زندگی می‌کرده است.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مانینگ بدون پوشیدن جلیقه محافظ به آپارتمان دانکن رفته بود و پسرش روز چهارشنبه گفت که مانینگ از هفته گذشته دمای بدن خود را مورد بررسی قرار داده است و دچار خستگی شدید و درد شکم و معده بوده است و به همین دلیل تصمیم گرفت که برای اطمینان حاصل کردن از سلامت خود به کلینیکی مراجعه کند.

پزشکان دالاس اعلام کرده اند که در حال انجام آزمایشات بیشتر هستند زیرا علائم بیماری ابولا در این فرد وجود دارد اما هنوز نظر قطعی اعلام نشده است.

بی بی سی نیز گزارش کرد که پیشتر آمریکا تدابیر نظارتی تازه ای را در نقاط ورودی کشور برای چک کردن مسافران برای کشف این ویروس اعلام کرد  و این بیماری تاکنون حداقل سه هزار و 865  نفر را عمدتاً در لیبریا، سیرالئون و گینه کشته است.

بیماری دانکن که در کشورش به عنوان راننده کار می‌کرد در روز 30 سپتامبر در شهر دالاس تگزاس تشخیص داده شد. او چند روز قبل از آن با پروازی از مونروویا از طریق بروکسل وارد آمریکا شده بود.

او چند روز بعد از ورود به آمریکا بیمار شد اما حتی بعد از مطلع کردن خدمه پزشکی از اینکه از لیبریا آمده با تجویز آنتی بیوتیک روانه خانه شد.

او چهار روز بعد قرنطینه شد اما حالش رو به وخامت گذاشت و این هفته با داروهای آزمایشی تحت درمان قرار گرفت. 10 نفر که با او تماس داشته‌اند برای ظهور علائم بیماری تحت نظر هستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار