تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۷۲۰۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاکستان جوابگوی حوادث تروریستی سراوان باشد
حوادث تروریستی رخ داده در روزهای پایانی هفته گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان و در شهرستان سراوان که منجر به شهادت چهار نفر از پرسنل نیروی انتظامی شد با واکنش‌های متفاوت مردم و نمایندگان آنها و همچنین فرماندهان انتظامی همراه بود.

نماینده مردم سیستان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شوری اسلامی در واکنش به حوادث رخ داده در سراوان با بیان اینکه پاکستان باید جوابگوی حملات گروه‌های تروریستی از طریق خاک کشورش به ایران باشد اظهار داشت: از آنجا که کشور پاکستان هیچ عملی برای مقابله با تروریست‌ها انجام نمی‌دهد لذا ایران باید از خودش در مقابل این تروریست‌ها دفاع کند.

سید باقرحسینی در گفتگو با مهر بیان داشت: در همین رابطه در جلسه آتی کمیسیون امنیت ملی در مورد مسایلی چون انسداد مرزها در شرق کشور صحبت خواهد شد و تامین بودجه آن با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در این رابطه بیان داشت: به هرصورت پاکستان نه تلاشی در جلوگیری از این حملات دارد و نه توان و انگیزه‌ای در نیروهای این کشور برای مقابله با تروریست‌ها دیده می‌شود و لذا باید تمهیدات جدیدی از جمله انسداد هر چه زودتر مرز توسط جمهوری اسلامی ایران اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه به دنبال حملات تروریستی در منطقه سراوان کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای ویژه را با وزارت کشور برگزار خواهد کرد گفت: در این جلسه قرار است از وزارت کشور درخواست شود تا نسبت به انسداد مرزهای شرقی کشور برنامه‌ای مشخص در دستور کار قرار دهد.

وی با منتسب دانستن این عملیات تروریستی و جنایتگارانه به گروهک جیش‌العدل بیان داشت: در سال‌های اخیر همکاری و تعامل بین گروه‌های تروریستی، گروه‌های قاچاقچی و برخی عوامل خارجی به وجود آمده است تا به نحوی به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که ارتباطی بین گروهک جیش‌العدل و یا داعش می‌توان متصور شد نیز بیان داشت: تا پیش از اینکه عبدالرئوف ریگی به هلاکت برسد سیاست اصلی جیش‌العدل نزدیکی به گروه داعش بود اما بعد از کشته شدن عبدالرئوف ریگی موضوع ارتباط این دو سازمان کم‌رنگ‌تر شد زیرا که داعش هم بر روی باقیمانده گروهک جیش‌العدل حساب باز نمی کرد.

ایجاد ناامنی به عدم توسعه یافتگی استان دامن می‌زند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این رابطه اظهار داشت: افرادی که دست به چنین اقدامات ناجوانمردانه می‌زنند نه شیعه و نه سنی بلکه از کفار هستند و به دین و انسانیت اعتقادی ندارند.

سردار حسین رحیمی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته ابراز داشت: پلیس برای تامین امنیت و آسایش و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری و پیشرفت و توسعه استان از هیچ تلاشی فروگذار نیست و افرادی که این خدمتگزاران مردم را به شهادت می‌رسانند بطور قطع و یقین مخالف توسعه و پیشرفت منطقه و وحدت و انسجام مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: علت آین همه عقب‌ماندگی و عدم توسعه و پیشرفت استان چنین افرادی هستند که با ایجاد ناامنی تمام سرمایه‌ها و سرمایه گذاران و نیروهای متخصص را از این منطقه فراری می‌دهند اما بدانند که نیروهای انتظامی با اقتدار با مخلان امنیت و قانون گریزان برخورد می کند.

وی همچنین بیان داشت: مگر سربازی که از تهران برای خدمت در پاسگاه آسپیچ سراوان آمده بود و یا ستوان تازه دامادی که برای خدمتگزاری و کمک رسانی به هموطنان عازم ماموریت شده بود، چه گناهی داشت که باید سینه اش آماج گلوله شود.

رحیمی تصریح کرد: ماموران انتظامی شهادت را سعادت می دانند و از آن استقبال می کنند و همواره بر این عقیده استوارند که در راه خدمت به مردم و نظام اسلامی و حفظ امنیت و دستاوردهای انقلاب و نظام چه پیروز شوند و چه شهید، سعادتمند هستند زیرا هر دو راه سعادت است.

14 نفر از عوامل حادثه تروریستی سراوان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی سراوان نیز روز گذشته در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان از دستگیری ۱۴ نفر از عوامل حادثه تروریستی سراوان خبر داد.

سرهنگ محسن داوودی با بیان اینکه پلیس برای آسایش و امنیت شهروندان در تلاش است اظهار داشت: بااین وجود افرادی مزدور و خفاش صفت در کمین حافظان صلح می نشینند تا آرامش و اسایش را از مردم سلب کنند.

وی با بیان اینکه در جریان حوادث تروریستی اخیر تعداد 14 نفر که به نوعی با این جنایت تروریستی مرتبط بودند دستگیر شده اند بیان داشت: به امید پرودگار با دستگیری تمامی عوامل دخیل در این جنایت در آینده ای نزدیک مردم شاهد مجازات جنایتکاران به واسطه اعمال ننگینشان خواهند بود.

وی همچنین از ایجاد طرح‌های امنیتی در حاشیه شهر خبر داد و گفت: از این پس اجازه تردد به هیچ یک از قاچاقچیان سوخت داده نخواهد شد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش سلاح های غیر مجاز در منطقه افزود: برای جمع آوری و جلوگیری از حوادث مشابهه طرح‌های امنیتی و نظارتی قوی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی کشف بیش از 700 هزار لیتر سوخت قاچاق، کشف و ضبط 14 تن مواد مخدر و 92 قبضه سلاح از قاچاقچیان را در طی یک سال گذشته را بخشی از موفقیت های کسب شده توسط نیروی انتظامی در این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در همین رابطه فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز در خطبه‌های نماز جمعه در واکنش به این اقدامات تروریستی، مسئولیت ناپذیری کشور همسایه در رخ دادن ترور در نقطه صفر مرزی را غیر قابل توجیه عنوان کرد.

سردار احمقدی مقدم در این رابطه اظهار داشت: آنها باید مسوولیت خود را بپذیرند مگر می‌شود یک گروه تررویستی در یک کشور مستقر شود، هربار ضربه بزند و آن دولت یا انکار و یا اعلام عجز کند.

وی ادامه داد: نمی شود که در صفر مرزی بایستیم و از داخل خاک همسایه به ما ضربه بزنند و بعد به آنجا فرار کنند و در تحت چتر امنیتی سرویس‌های امنیتی آنها باشند؛ این حرفها پذیرفتنی نیست.

فرمانده ناجا تصریح کرد: آنها می‌گویند "به ما ربطی ندارد یا اینکه ما تسلط نداریم؛ به ما اطلاعات بدهید" و اگر به آنها اطلاعات بدهیم از آنجا تروریست‌ها را مطلع کرده و به آنها می گویند بروید و بعد به ما می گویند کسی نبود.

وی تاکید کرد: که اینها بهانه ای برای فرار از مسوولیت ها است و اگر این کشورهمسایه ناتوان است، دست ما را باز بگذارد که ما در کشور او دنبال عملیات برویم و گروه‌های تروریستی را تعقیب کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار