تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۲۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
وضعیت حاکمیت و مالکیت شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد اروند مشخص شود
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و منطقه آزاد باید هر چه سریع‌تر مشکلات مربوط به وضعیت حاکمیت و مالکیت شهرک‌های صنعتی را حل کنند.

سیدمحمدعلی سیدابریشمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: بر اساس گزارش‌هایی که به ما رسیده شهرک‌های صنعتی استان خوزستان از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و مشکلات فراوانی دارند.

وی افزود: بر همین اساس بازدیدی را برنامه‌ریزی کردیم که آغازش از شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر (منطقه آزاد اروند) بود و متاسفانه طی بازدید امروز به این نتیجه رسیدیم که زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر دچار مشکلات فراوانی هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قرار گرفتن شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند تصریح کرد: این مسئله، مشکلاتی را برای بخش صنعت ایجاد کرده به این لحاظ که اختلاف نظرهایی در بحث حاکمیت و مالکیت شهرک‌های صنعتی وجود داشته و دارد و این مسئله همچنان لاینحل باقیمانده است.

سیدابریشمی با تاکید بر اینکه باید این مشکلات به سرعت حل شود، عنوان کرد: متاسفانه زیرساخت‌هایی که در بخش شهرک‌های صنعتی در این مناطق از قبل وجود داشته به دلیل عدم‌ نگهداری دچار مشکلات فراوانی شده و قسمت‌های زیادی از آن از بین رفته و این در حالیست که زیرساخت جدیدی هم ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه این مسئله موجب اعتراض شدید صنعتگران شده است، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و منطقه آزاد باید هر چه سریع‌تر مشکلات مربوط به وضعیت حاکمیت و  مالیکت شهرک‌های صنعتی را حل کنند.

منطقه آزاد حکومت کند نه مالکیت

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه باید وظایف منفک شود، ادامه داد: مالکیت متعلق به اشخاص حقیقی است، اما اداره این مناطق بر عهده منطقه آزاد اروند است پس باید منطقه آزاد بر اینجا حکومت کند، نه مالکیت داشته باشد.

سید ابریشمی تصریح کرد: باید این موضوع تفهیم و حل و فصل شود تا مشکلات چه از بعد تسهیلات مورد نیاز واحدها و چه از بعد زیرساخت‌ها حل شود.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود در ارتباط با تسهیلات مورد نیاز صنعتگران گفت: با توجه به زمینه‌هایی که اکنون برای ارائه تسهیلات وجود دارد، امید است بانک‌ها حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

این مدیرعامل با توضیحاتی بیشتر در این ارتباط عنوان کرد: بر همین مبنا درخواست کرده‌ایم که لیست واحدهای شهرک‌های صنعتی که نیاز به تسهیلات دارند را برای معرفی به بانک‌ها تهیه کنند و امیدواریم بانک‌ها نیز برای اعطای هر چه سریع‌تر این تسهیلات به صنعتگران مشارکت لازم را داشته باشند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار