تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۷۲۱۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس:
شکل‌گیری منطقه آزاد اروند سبب افت صنعت در آبادان و خرمشهر شده است
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه از زمان شکل‌گیری منطقه آزاد اروند شاهد افت شدید صنعت در شهر آبادان و خرمشهر بوده‌ایم.

سیدحسین دهدشتی در نشست معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با صنعتگران شهرهای آبادان و خرمشهر در محل تالار غدیر فرمانداری ویژه آبادان اظهار کرد: هر چند که یکی از وظایف و مسئولیت‌های منطقه آزاد ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت در منطقه است اما متاسفانه ما چنین روندی را شاهد نیستیم و این جای بسی تأسف دارد.

وی اظهار کرد: با شکل‌گیری منطقه آزاد اروند و موضوع قرار گرفتن شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر در محدوده این منطقه به جز برخی صنایع کوچک دیگر هیچ فعالیت قابل قبول و چشمگیری در این شهرک‌ها دیده نشد.

وی تصریح کرد: موضوع دوگانگی در مدیریت شهرک‌های صنعتی خود گواه این مسئله است، چراکه این موضوع صنایع را دچار دوگانگی به لحاظ پرداختن و پیگیری مسائلشان در میان شرکت شهرک‌های صنعتی و منطقه آزاد اروند کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: اگر منطقه آزاد اروند مدعی انجام توسعه در منطقه است، این موارد باید شفاف‌سازی و مشخص شود.

دهدشتی گفت: به طور مثال اخیرا مسئولان این منطقه سخن از تامین یک هزار دستگاه کولر برای مدارس آبادان و خرمشهر گفته‌اند، اما باید مشخص شود که این کولر‌ها قرار است از خارج کشور وارد شود و یا از کارخانجات تولیدی در خوزستان و کشور تهیه شود.

وی با تاکید بر وجود دوگانگی در بحث حاکمیت و مالکیت شهرک‌های صنعتی افزود: شهرک‌های صنعتی نیاز به متولی برای طرح و پیگیری مشکلات صنایع و رفع معضلات آن دارد.

وی اظهار کرد: برای این منظور تشکیل کارگروه‌های مختلف برای تسهیل در امور ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: در تلاشیم تا از طریق مجلس شورای اسلامی موضوع تعیین تکلیف شهرک‌های صنعتی در مناطق آزاد را پیگیری کرده و به سرانجام برسانیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار