تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۲۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط کسری خدمت سربازی
رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اعلام اینکه زمان خدمت سربازی به 24 ماه افزایش یافته، شرایط کسری خدمت را توضیح داد.

سردار صدرالسادات با اشاره به اینکه طول خدمت سربازی تابعی از میزان موالید در کشور است،‌ گفت: باتوجه به شرایطی که پیش بینی شده، جمعیت افراد 18 ساله در سال‌ها و دهه‌های مختلف،‌ متفاوت است. در دهه 60 تعداد کسانی که به سن خدمت رسیدند بالاتر از یک میلیون نفر بود، اما با توجه به شرایط کاهش موالید در دهه اخیر لازم است که به میزان خدمت اضافه شود تا نیروهای مسلح با تامین نیروی مورد نیاز،‌ بتوانند همیشه آماده باشند و به تهدیدات احتمالی پاسخ گفته و امنیت کشور را تأمین کنند.

وی ضمن بیان اینکه خدمت سربازی از سال آینده به 24 ماه افزایش می‌یابد،‌ افزود: باتوجه به سیاست‌های کنونی نظام، متأهلین سه ماه و افراد به ازای هر فرزند هم از سه ماه کسری خدمت برخوردار می‌شوند. همچنین کسانی که در مناطق عملیاتی خدمت می‌کنند، ‌دو ماه کسری خدمت خواهند داشت.

صدرالسادات ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه مجموعه این قوانین بتواند در جهت تثبیت و نمایش قدرت نیروهای مسلح و و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران مؤثر واقع شود، موضوع سربازی را به عنوان یک واقعیت پیش روی جوانان توصیف کرد که برای بازسازی شخصیت آنها، افزایش تجربه، نظم پذیری و تقویت روحیه آنها برای خدمت به جامعه موثر است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار