تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۷۲۲۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تأمین آب آشامیدنی 1.2 میلیون روستایی
خرید آب از بخش خصوصی جدی شد
وزیر نیرو با اعلام اجرای 30 هزار میلیارد ریال پروژه تامین آب و جمع آوری فاضلاب با مشارکت بخش خصوصی، گفت: 20 مجتمع آبرسانی در روستاها ساخته می شود.

حمید چیت چیان با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب در کشور گفت: امروز سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد میدان کار و فعالیت در این بخش شده اند.

وزیر نیرو اظهارداشت: بخش خصوصی علاوه بر سرمایه، مدیریت و فناوری را به عرصه کار و فعالیت در بخش آبفا و سایر بخش ها انتقال می دهد.

وی افزود: اکنون وزارت نیرو تعداد زیادی طرح در بخش جمع آوری فاضلاب و تامین آب آشامیدنی با مشارکت بخش خصوصی در دست اجرا دارد که ارزش قراردادهای منعقد شده در این بخش ها 30 هزار میلیارد ریال است.

چیت چیان ادامه داد: بزودی مناقصه عمومی 20 مجتمع آبرسانی روستایی برای تامین آب آشامیدنی یک میلیون و 200 هزار نفر از روستائیان کشور اعلام می شود که این مجتمع ها با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود.

وزیر نیرو گفت: با احداث این مجتمع ها، بخش خصوصی به روستاها و دولت آب می فروشد که از این طریق علاوه تامین آب سالم و بهداشتی برای روستائیان، آب مورد نیاز مراکز تولیدی نیز تامین می شود.

وی با اشاره به آلودگی زیست محیطی ناشی از فاضلاب های شهری و سطحی اظهارداشت: باید با برنامه ریزی علمی و مناسب نسبت به جمع آوری این فاضلاب ها با مشارکت بخش خصوصی اقدام کرد.

چیت چیان خاطرنشان کرد: اکنون بیش از نیمی از جمعیت کشور از سیستم و شبکه دفع فاضلاب برخوردار نیستند که این وضعیت سبب آلودگی محیط زیست و منابع آبی زیر زمینی می شود.

وزیر نیرو گفت: در پاره ای موارد استفاده از پساب ها برای مصارف کشاورزی نیز با مشکلاتی همراه است که در این زمینه باید چاره جویی اساسی کرد.

وی، افزایش مهاجرت به شهرها و کمبود منابع اعتباری برای احداث پروژه های فاضلاب شهری را عمده ترین مشکل وزارت نیرو دانست و افزود: تنها راه برون رفت از این مشکل، بستر سازی برای مشارکت بخش خصوصی است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار