تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۲۳۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تحولات امنیتی سوریه؛
هلاکت"صدام"داعشی درعین العرب
منابع امنیتی در سوریه از هلاکت یکی از سرکردگان داعش در کمین مدافعان کرد در منطقه عین العرب خبر می دهند.

به نقل از العهد، مدافعان کرد عین العرب امروز شماری از اعضای گروه تروریستی داعش را در یک کمین گرفتار کرده و آنها را به هلاکت رساندند.

بنابر این گزارش، در این عملیات تروریستی شمار زیادی از تروریستها کشته و زخمی شدند.

همچنین در این درگیری، "صدام الجمل" یکی از سرکردگان داعش در عین العرب به هلاکت رسید. وی پیش از پیوستن به داعش از اعضای ارشد ارتش آزاد در سوریه محسوب می‌شد.

درگیری‌ها در عین العرب از صبح امروز میان داعش و مدافعان کرد از سرگرفته شد. تروریستها با وجود تلاش بسیار برای کنترل کامل این منطقه، با گذشت یک ماه هنوز نتوانسته اند از سد مقاومت قهرمانانه مدافعان کرد عبور کنند.

این در حالی است که منابع امنیتی روز گذشته از تجهیز گروه تروریستی داعش به تسلیحات جدید در عین العرب خبر داده بودند. البته در طرف مقابل مدافعان کرد عین العرب با توجه به بسته بودن مرز با ترکیه توسط ارتش این کشور، هیچ گونه کمکی دریافت نکرده اند و در محاصره کامل داعش و ارتش ترکیه قرار دارند.

وضعیت بحرانی ساکنان عین العرب در حالی ادامه دارد که حملات ائتلاف آمریکایی طی هفته‌های اخیر هرگز به توقف پیشروی‌های داعش در هیچ نقطه‎ای از سوریه منجر نشده، و حتی تحلیل غالب بر این نکته استوار است که این حملات پیشروی‎های داعش را برخی نقاط تسریع کرده است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار