تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۲۳۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان آماده میزبانی راهیان نور دانش آموزی
خوزستان با آغاز سال تحصیلی جدید میزبان آینده سازانی است که قرار است در ایام تحصیل با حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس ضمن زیارت شهدای خفته در این اماکن مقدس، زندگی و منش شهدا را نیز سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

از 15 مهرماه هر سال، اعزام‌های دانش آموزی به مناطق عملیاتی آغاز می‌شود.

طی مدت برگزاری راهیان نور دانش آموزی، این نوجوانان از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید به عمل می آورند که این امر می تواند در افزایش بصیرت دانش آموزان موثر باشد.

امسال به منظور افزایش ایمنی این سفرها تمهیدایت اندیشیده شده به گونه ای که قرارگاه ریلی بسیج پیش بینی اعزام 250 هزار نفر از زائران سرزمین‌های نور را کرده است.همچنین دانش آموزان مقطع متوسطه 22 هزار مدرسه کشور در قالب راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس سفر می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه از 15 مهر نخستین اعزام دانش ‌آموزان به مناطق عملیاتی آغاز شده است، گفت: در اولین روز حدود هشت هزار نفر به این سفرها اعزام شده اند.

محمد تقی‌زاده افزود: دانش آموزان در این سفر از مناطق جنگی غرب، جنوب غرب و جنوب بازدید می‌کنند. تمام ضوابط اردویی دانش آموزی در این اعزام‌ها رعایت می‌شود و طبق هماهنگی با ستاد بسیج، اتوبوسهای استانداردی برای این اردو در نظر گرفته شده است و در هر اتوبوس یک روحانی و یک مربی نیز حضور دارد.

اعزام بیش از 600 هزار دانش آموز

امسال بیش از 600 هزار نفر از دانش آموزان را به مناطق جنگی راهیان نور اعزام می‌شوند در حالی که در سال گذشته این تعداد به 350 هزار نفر رسید.

تمامی اعزام‌ها از طریق شرکت جوان‌ یر ایثار بسیج انجام می‌شود و رانندگان آن نیز تائید شده هستند و راهنمایی و رانندگی نیز در طول مسیر، این اتوبوس‌ها را کنترل می‌کند.

خوزستان آماده میزبانی راهیان نور دانش آموزی

همچنین کلاس‌های تقویتی و جبرانی برای دانش‌آموزانی که به راهیان سفر می‌کنند پس از بازگشت توسط مدارس برگزار می‌شود. یک هفته قبل از امتحانات، اردوهای راهیان نور تعطیل می‌شود. این اردوها تا 15 شهریورماه 1394 اجرایی می شود و تمامی دانش‌آموزان علاقمند در دوره دوم متوسطه می‌توانند در این اردو حضور پیدا کنند.

رفع نقاط حادثه خیز در خوزستان

معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز با تاکید بر اینکه خوزستان همیشه مهیای استقبال از زائران سرزمین های نور بوده است و حضور این افراد را برکتی برای استان می داند، عنوان کرد: اوج حضور راهیان نور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس ایام نوروز است ولی در سایر روزهای سال نیز مناطق عملیاتی از حضور مسافران و زائران این بی نصیب نیست ولی در ایام تحصیل نیز ما شاهد حرکتی باشکوهی دیگری هستیم که در آن دانش آموزان سراسر کشور چند روزی با حضور در مناطق عملیاتی میهمان سفره پربرکت شهدا هستند.

احمد سیاحی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه تمام دستگاه های استان به خصوص آنهایی که به صورت مستقیم با مسئله اعزام راهیان نور دانش آموزی درگیر هستند خود را مهیای استقبال از دانش آموزان بکنند، عنوان کرد: امسال باید میزبان متفاوتی برای دانش آموزان داشته باشیم و شرایط بهتر و مناسب تر از سال های قبل مهیا شود.

وی، رفع نقاط حادثه خیز در مسیر تردد کاروانهای راهیان نور و مسافران نوروزی را از مهمترین برنامه های در دستور کار استانداری خوزستان دانست و افزود: ارتقای ایمنی راه ها و مسیر ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

سیاحی عنوان کرد: چنانچه لازم است به منظور کاهش ترافیک جاده ای پیش بینی های لازم برای ایجاد محدودیت هایی برای حرکت ماشین های سنگین و تریلرها انجام شود.

معاون استاندار خوزستان عنوان کرد: راویان نور نیز باید با دقت بیشتری انتخاب شوند و با تسلط و آگاهی کامل به روایت گری  شایسته ای بریا دانش آموزان که اغلب آنها شرایط هشت سال دفاع مقدس را لمس نکرده اند، بپردازند.

سیاحی بیان کرد: مردمان خوزستان همواره به میهمان نوازی شهرت داشته اند و انتطار می رود همانگونه که شایسته نام و مردمان خوزستان است میزبان خوبی برای میهمانان نوروزی و به خصوص کاروان های راهیان نور باشیم.

آشنایی با جنگ برای کسانی که جنگ را ندیده اند

عبدالله تمیمی نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی و یکی از مدافعان شهر خرمشهر در جریان تجاور عراق به خوزستان نیز با بیان اینکه اردوی راهیان نور حرکتی فرهنگی و بسیار به جا است، عنوان کرد: در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم که جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده، مسئولیت سنگین تری داریم.

وی با اشاره به ضرورت آشنا ساختن نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: همه موظف به انتقال این فرهنگ به جوانان و دانش آموزان هستیم. بی شک بصیرت جوانان و نوجوانان ایرانی با اجرای برنامه هایی چون راهیان نور تقویت می شود.

تمیمی تاکید کرد: راهیان نور دانش آموزی حرکت بسیار مبارکی است به این دلیل که جوانان و نوجوانان امروزی که دوران دفاع مقدس را ندیده و درک نکرده اند می توانند به وسیله این حرکت با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.

وی  تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز به مکانی اعزام می‌شوند که قدم به قدم آنجا جای پای شهدا است و مکانهای مقدسی در آن وجود دارد که حضور دانش آموزان در آن می تواند بسترساز تحولی معنوی در دانش آموزان باشد.

خوزستان آماده میزبانی راهیان نور دانش آموزی

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس نیز از این حرکتی که توسط نهادهایی مثل سپاه، بسیج و آموزش و پرورش پایه گذاری شده حمایت می‌کند و آمادگی دارد برای ارتقای سطح کیفی این سفر معنوی اقدامات لازم را انجام دهد.

اعزام ۶۷ هزار دانش‌آموز خوزستانی به اردوی راهیان نور

همچنین رئیس بسیج دانش آموزی استان خوزستان گفت: در اولین مرحله ۶۷ هزار دانش اموز خوزستانی در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی استان خوزستان اعزام می شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی زرشناس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این اردو به منظور آشنایی دانش آموزان با فرهنگ شهادت و جهاد است، گفت: در این اردو دانش آموزان به یادمان ها و مناطق عملیاتی شلمچه، فتح المبین، یادمان شهدای هویزه و یادمان شهدای عشایر اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: این اردوها دو روزه است و پس از بازدید از مناطق عملیاتی در پادگان شهید محلاتی اهواز رزمایشی برای دانش آموزان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین زرشناس عنوان کرد: اردوهای راهیان نور دانش آموزی از 15 مهرماه امسال آغاز شده و تا پایان امسال 67 هزار دانش آموز خوزستانی به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

وی افزود: باید رشادت‌ها و دلاوری های مردم و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را به جوانان نشان دهیم و به همین دلیل می‌توانیم با برگزاری اردو‌های راهیان نور در سطح کشور این رسالت خود را اجرا کنیم.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: راهیان نور ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار