تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۲۳۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پلیس مالزی دو قاچاقچی ایرانی را بازداشت کرد
پلیس مالزی از دستگیری دو قاچاقچی ایرانی همراه سه قاچاقچی دیگر مواد مخدر در این کشور خبر داد.

روزنامه «مالایی میل» سه شنبه (امروز) اعلام کرد پلیس مالزی در چند عملیات پنج قاچاقچی از جمله سه خارجی را طی روزهای گذشته با مواد مخدری به ارزش شش میلیون و 700 هزار رینگیت (حدود دو میلیون و 200 هزار دلار) دستگیر کرده است.

نور رشید ابراهیم، رییس اداره مبارزه با مواد مخدر پلیس مالزی گفت که دو ایرانی 23 و 25 ساله قاچاقچی در فرودگاه بین المللی کوالالامپور هنگام ورود به مالزی دستگیر شدند.

پلیس مالزی در فرودگاه کوالالامپور این دو ایرانی قاچاقچی را که از ارمنستان از طریق دبی وارد مالزی شده بودند، بازداشت کرد.

این دو ایرانی سه کیلو و 900 گرم مواد مخدر از نوع شیشه را به ارزش 741 هزار رینگیت (حدود 241 هزار دلار) در بار خود جاسازی کرده بودند.

پلیس مالزی همچنین یک آفریقایی 30 ساله را که در بار خود از ژوهانسبورگ 988 هزار رینگیت (حدود 320 هزار دلار) ماده مخدر حمل می کرد را دستگیر کرد.

دو قاچاقچی مالزیایی نیز بازداشت شدند.

در حال حاضر حدود 220 ایرانی در 12 زندان مالزی دربند هستند که جرم بسیاری از آن ها مرتبط با مواد مخدر است.

در بین این ایرانیان حدود 30 نفر زن و حدود 190 نفر مرد هستند.

ایرانیان در حالی به جرم های مختلف وارد زندان های مالزی می شوند که روند رسیدگی به پرونده های قضایی زندانیان بسیار کند بوده و مشکلات آن نیز زیاد است.

انجمن حمایت از ایرانیان زندانی در مالزی از اواخر سال گذشته با هدف کمک به هموطنان زندانی در این کشور جنوب شرق آسیا فعالیت خود را آغاز کرد.

متوسط سنی ایرانیان زندانی در مالزی حدود 35 سال است و بیشتر جوانانی هستند که در دام باندهای قاچاق افتاده و فریب خورده و یا طعمه شده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار